parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/16 - 02:36
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

ارائه خدمات رایگان سلامت روان با حضور کارشناسان خبره در مراکز بهداشتی

مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت روان افراد از مهمترین اهداف ما است، اعلام کرد: ‌با استقرار کارشناسان خبره سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت، اقدامات آموزشی،‌ پیشگیری و توانمندسازی افراد جامعه و تحقق این مهم انجام می‌شود.

 



دکتر سیده ریحانه رضوانی در گفت و گو با وب‌دا با تأکید بر اینکه تمام خدمات سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: همه مردم با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات سلامت جامع محل زندگی خود می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.



 



وی ادامه داد: در ابتدا برای هر فرد پرونده‌ای تشکیل و غربالگری سلامت روان انجام و در صورت ثبت غربالگری‌های مثبت، خدمات خاص درمانی دارویی و غیردارویی به افراد، ارائه می‌شود.



 



مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی محورهای آموزش‌های قابل ارائه را نیز برشمرد و گفت: آموزش‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی و فرزند پروری، پیشگیری از اعتیاد، انجام می‌شود و همچنین برای افرادی که نتیجه غربالگری آنها در سلامت روان مثبت شده و سپس توسط پزشک مرکز تشخیص اختلال روانپزشکی مطرح شده است خدمات روانشناختی ارائه می‌شود.



 



وی عنوان کرد: خدمات در حوزه سلامت روان به شکل رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، در سه دسته، شامل آموزش و پیشگیری برای جمعیت عمومی، خدمت دوم غربالگری اولیه سلامت روانی اجتماعی واعتیاد که توسط مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت و بهورزان در سطح خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و خدمت سوم ارائه خدمات به افرادی که غربالگری آنها مثبت شده است.



 



رضوانی افزود: خدمات آموزش و پیشگیری در زمینه خودمراقبتی در سلامت روان و پیشگیری از مصرف مواد جهت سفیران سلامت، توانمندسازی در زمینه پیشگیری از بروز اختلالات روانپزشکی، پیشگیری از اعتیاد،‌ خودکشی و توانمندسازی در زمینه مهارت‌های زندگی مانند مهارت مدیریت خشم ،مدیریت استرس مهارت خود آگاهی، مهارت حل مسئله، مهارت ارتباط موثر، مهارت فرزندپروری که به والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نیز توسط کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز جامع سلامت ارائه می شود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12075
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید