parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/08/12 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه به دانش آموزان و نوجوانان استان

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه به دانش آموزان و نوجوانان مبتلا به چاقی و لاغری خبر داد.

نسرین علیزاده  در گفتگو با وب‌دا،  با بیان این که سال گذشته 15 درصد دانش آموزان استان ثبت نام شده در سامانه سیب مبتلا به چاقی و 10 درصد آن ها به لاغری مبتلا هستند، افزود: در راستای ارائه خدمات مراقبت و غربالگری تغذیه ویژه گروه سنی دانش‌آموزان، سلامت نوجوانان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.



وی با بیان این که ارزیابی مورد نظر در پیش از ورود به مدرسه، پایه اول، چهارم، هفتم و دهم انجام می‌شود، اضافه کرد: دانش آموزان مبتلا به چاقی و لاغری و مشکلات تغذیه شناسایی و در سامانه ثبت و در گام اول به والدین افراد شناسایی شده الگوی اصلاح شده تغذیه ارائه می شود.



علیزاده افزود: در سطح اول ارائه خدمات غربالگری تغذیه توسط بهورز یا مراقب سلامت، دانش آموزان دارای الگوی تغذیه نامطلوب و دارای اضافه وزن، چاقی، لاغری و کوتاهی قد شناسایی و جهت دریافت خدمات سطح ۲ به پزشک و کارشناس تغذیه ارجاع می شوند.



وی بیان کرد: خدمات مراقبت تغذیه و مشاوره و دریافت برنامه غذایی به صورت رایگان، توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و همچنین از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ، این خدمات در تعدادی از مراکز جامع خدمات روستایی از جمله صندل آباد، الله‌وردی خان و حصار گرمخان در بجنورد و ینگه قلعه و زیارت در شیروان ارائه می شود.



مدیر گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: با توجه به شاخص الگوی تغذیه نوجوانان در سال ۱۴۰۰، ۳۳ درصد نوجوانان در زمینه مصرف لبنیات، ۳۰ درصد در زمینه مصرف میوه و ۳۹ درصد در زمینه مصرف سبزی کمتر از نیاز مواد غذایی فوق را دریافت کرده اند.



علیزاده بر رعایت الگوی صحیح تغذیه تاکید و اعلام کرد: در گروه سنی نوجوانان که دوران بلوغ را سپری می‌کنند توجه ویژه به دریافت گروه های غذایی مانند لبنیات، حبوبات و سبزیجات و.... بسیار ضروری است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11326
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید