parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/17 - 12:57
  • - تعداد بازدید: 11
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

ارتقاء خدمات سلامت با راه‌اندازی تجهیزات پیشرفته در مراکز درمانی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به توسعه تجهیزات به‌روز در مراکز درمانی استان، گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم، با پیگیری‌های مکرر، به خرید تجهیزات پیشرفته برای بیمارستان‌های دانشگاه اقدام شده و تا کنون تجهیزات درمانی به‌روز به ارزش ریالی بیش از 860 میلیارد ریال، فراهم شده است.

 



دکتر جواد شاهین‌فر در گفتگو با وب‌دا، با بیان اینکه طی چند ماه اخیر، دو دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته به بیمارستان‌‌های استان اختصاص یافته است، افزود: اکنون یک دستگاه‌ MRI پیشرفته در بیمارستان تخصصی خاتم الانبیاء(ص) شیروان نصب و مستقر شده است.



 



وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته و یک دستگاه MRI برای استفاده در بیمارستان فوق تخصصی امام حسن(ع) بجنورد مستقر خواهد شد که هم‌اکنون زیرساخت‌های این مهم آماده‌سازی شده است.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پیگیری‌ها، موجب تأمین امکانات و تجهیزات تخصصی مورد نیاز استان شده است و با این مهم، شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات سلامت، خواهیم بود، ادامه داد: اختصاص 19 دستگاه دیالیز به ارزش تقریبی 80 میلیارد ریال به استان از جمله تجهیزات تخصصی است که برای راه اندازی و توسعه مراکز دیالیز و ارائه خدمات به بیماران کلیوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



 



وی یادآوری کرد: 3 دستگاه برای راه‌اندازی مرکز دیالیز در راز و جرگلان، 3دستگاه جهت راه‌اندازی مرکز دیالیز فاروج، 2 دستگاه‌ جهت توسعه مرکز دیالیز بیمارستان جاجرم، 3 دستگاه برای توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، 3 دستگاه برای راه اندازی مرکز دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و سایر دستگاه‌ها برای جایگزینی دستگاه‌های مستهلک به دیگر بیمارستان‌ها اختصاص خواهد یافت.



 



دکتر شاهین‌فر ادامه داد: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی جهت استفاده در مرکز درمان ناباروری شهرستان بجنورد نیز به ارزش 31 میلیارد و 200 میلیون ریال با پیگیری‌های مداوم دانشگاه، خریداری که این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت و بهبود خدمات‌دهی به زوج‌های نابارور، انجام شده است.



 



وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر، بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان در سایه توجهات ویژه دولت و وزارت بهداشت قرار داشته است، تصریح کرد: از کانال وزارت بهداشت، یک دستگاه OPG (عکسبرداری دندان) به مرکز جامع خدمات سلامت سنخواست به ارزش تقریبی 8 میلیارد ریال اختصاص یافته است، که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.



 



وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده در چند ماه اخیر2 دستگاه ام آر آی، یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه سونوگرافی، 19 دستگاه دیالیز، یک دستگاه OPG به استان اختصاص یافته و برخی وارد استان شده است که ورود این تجهیزات به استان، کمکی موثر به ارتقای حوزه درمان استان و تهسیل در امور درمانی این بیماران کرده است.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پیگیری جهت تهیه و تأمین تجهیزات پزشکی جدید در ماه‌های آینده نیز خبر داد و با بیان اینکه بهره‌برداری سریع از تجهیزات وارد شده به طور جد پیگیری می‌شود؛ تأکید کرد: بسترها و زیرساخت‌های فیزیکی نصب تجهیزات یاد شده انجام شده تا بتوانیم خدمات لازم را هرچه سریع‌تر به مردم استان ارائه کنیم.



 



وی همچنین اعلام کرد: تعمیر برخی از تجهیزات پزشکی گران‌قیمت نیز در دستور کار قرار دارد، به طوری که پس از مدت‌ها، دستگاه سنگ‌شکن بیمارستان امام علی(ع) بجنورد تعمیر و به چرخه خدمت‌رسانی بازگردانده شده است.



 



دکتر شاهین فر به فراهم شدن زیرساخت های بهره برداری از تجهیزات نوین پزشکی و درمانی نیز اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر 3 پروژه برای نصب دستگاه ها و تجهیزات جدید در دست اقدام است.



 



وی ادامه داد: ساختمان MRI شیروان و ساختمان MRI و CTSCAN بیمارستان حسن(ع) بجنورد، پروژه بونکر(اتاقک بتنی سنگین) که محل نصب دستگاه شتاب دهنده خطی برای درمان بیماری‌های سرطانی، ازجمله این زیرساخت‌ها است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12178
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید