parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/04 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /appsettingFree

ارتقاء و بهبود خدمات به سالمندان در برنامه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که ارتقاء و بهبود کیفیت و کمیت خدمات به سالمندان در برنامه های سالیانه دانشگاه قرار دارد، افزود: بدین منظور در بازه زمانی مورد نظر طرح شناسایی سالمندان پر خطر در جمعیت تحت پوشش، اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ «زهرا حسینی خبوشان» با بیان این که شناسایی سالمندان پر خطر برای ما بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: با شناسایی این سالمندان، مخاطرات سلامت آن ها شناسایی و راه کارهای مراقبتی با هم افزایی دستگاه های حمایتی تدوین و اجرایی می شود.



 



وی با بیان این که در سال گذشته 97 درصد سالمندان، تحت پوشش مراقبت خطرپذیری قرارگرفته اند، که از این میان ۳ هزار و ۳۷۷ نفر به عنوان سالمند بسیار پرخطر شناسایی شده اند.اعلام کرد: این سالمندان از نظر بیماری های صعب العلاج، ناتوانی های جسمانی، مشکلات اجتماعی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و به سازمان های حمایتی استان ارجاع داده شده اند.



 



وی یادآوری کرد: این اقدام در راستای اهداف سند ملی سالمندان و برای توانمندسازی آن ها، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است و به طور مستمر پیگیری می شود تا با شناسایی سالمندان بسیار پر خطر تصمیم گیری برای این گروه تسریع شود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11340
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید