parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/01/27 - 13:34
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری هفته سلامت در استان

امروز در نشستی تخصصی با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، معاون بهداشتی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، جانشین معاون درمان و نمایندگان دستگاه های اجرایی، هماهنگی های برگزاری هفته سلامت انجام و برنامه های این هفته مورد بررسی قرار گرفت.

 



به گزارش وب‌دا، دکتر حسن براتی زاده معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه که روز یکشنبه 27 فروردین ماه 1402 برگزار شد، با بیان اینکه سهم دانشگاه علوم پزشکی در اجرای برنامه های سلامت 30 درصد است بخش مهم آن در ارتباط با دیگر دستگاه هاست، به نقش پررنگ و موثر این نهادها در اجرای برنامه های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: سلامت از مهم ترین و ضروری ترین اولویت هاست که با شیوع کرونا در جهان ضرورت این اولویت را برجسته و یادآوری کرده است.





وی با تاکید بر اینکه رویکرد حوزه سلامت تقدم پیشگیری بر درمان است، افزود: اصلاح سبک زندگی و برخورداری از الگوی تغذیه سالم از مشکلات و چالش های استان است که تاثیر آن را می توان از بروز زیاد برخی سرطان ها در استان مشاهده کرد.





دکتر براتی زاده، نداشتن الگوی تغذیه سالم را موثر در بروز برخی از بیماری های دستگاه گوارش اعلام و بیان کرد: برای درمان این بیماری ها هزینه های زیادی در بخش درمان انجام می شود در حالیکه با برخورداری از سلامت تغذیه ای مانند استفاده از نان سبوس کامل به راحتی می تواند از بروز این بیماری ها و هزینه های کمرشکن جلوگیری کند.





وی با اشاره اینکه جنگ های آینده، جنگ های مرتبط با حوزه تغذیه است و دشمن با نقشه های شوم سعی در ورود به این موضوع را داشته است که تاکنون با تدبیر خنثی شده اند، خاطرنشان کرد: جامعه باید با تهدیدهای غذایی آشنا شوند و برگزاری نمایشگاه هفته سلامت فرصتی مهم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی است.





وی در این جلسه گریزی نیز به جانمایی و احداث بیمارستان 320 تخت خوابی بانوان زد و گفت: موضوع احداث بیمارستان در مسیرهای دور از شهر مانند بیمارستان امام حسن (ع) نباید تکرار شود زیرا هدف از احداث این بیمارستان ارائه خدمات با کیفیت و در دسترس به مردم است.





وی با تاکید براینکه مردم، مالک این بیمارستان مجهز و پیشرفته هستند، اذعان کرد: همه دستگاهها متولی سلامت هستند و اکنون در جانمایی این بیمارستان نقش شهرداری و شورای شهر به عنوان بخشی از متولیان این حوزه مهم و تاثیر گذار است.





وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته سلامت در بجنورد، ادامه داد: در این نمایشگاه باید فضایی برای آشنایی مردم با مواد غذایی سالم، مجاز و یا غیرمجاز و قاچاق وجود داشته باشد.





دکتر اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه از نقش موثر هم افزایی و همفکری برون بخشی و دیگر دستگاه ها در اجرای هر چه بهتر برنامه های حوزه سلامت سخن گفت و در سه محور مطالبی را بیان کرد.





بیمارستان 320 تخت خوابی بجنورد، محور نخست سخنان دکتر محمدرضا اکبری بود، وی در این باره گفت: راحتی دسترسی و پدافند غیرعامل دو موضوع مهم در جانمایی زمین این بیمارستان است و به نظر می رسد فضای موسوم به شهربازی که بلااستفاده مانده، به جهت موقعیت مناسب برای دسترسی همگانی و سریع، مکانی مناسب باشد.





وی در بخش دیگری به اهمیت اجرای برنامه های جوانی جمعیت اشاره و اضافه کرد: برنامه های این بخش باید بدنه اجرایی داشته باشد و از یحث شعار خارج شود و همه دستگاه ها باید در اجرای این برنامه های همکاری داشته باشند.





وی به برگزاری هفته سلامت توسط معاونت بهداشتی نیز اشاره و نقش هر کدام از دستگاه ها در برگزاری باشکوه این هفته را مهم ذکر کرد.





مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه نیز با اشاره به شعار هفته سلامت، گفت: شعار امسال سلامت برای همه با پزشکی خانواده است.





مهندس مجید پورخیاط افزود: این شعار باید از طریق ظرفیت های اطلاع رسانی دستگاه ها باید ترویج یافته و به درستی القاء شود.





وی به استفاده از ظرفیت روابط عمومی ها برای تجهیز مناسب غرفه های نمایشگاه هفته سلامت نیز تاکید کرد.





مدیرگروه ارتقاء و آموزش سلامت معاونت بهداشتی نیز از برگزاری 150 برنامه در هفته سلامت خبر داد و گفت: نمایشگاه هفته سلامت نهم الی دوازدهم اردیبهشت در مرکز شهر بجنورد برگزار می شود.





 نازلی شکرالهی اضافه کرد: برگزاری پیاده روی بزرگ خانوادگی، برگزاری مسابقات متعدد ویژه گروه های مختلف و برگزاری دوره های آموزشی از جمله برنامه های این هفته در استان است.





بنابراین گزارش؛ در این جلسه، نمایندگان دستگاه ها و سازمان های فرهنگی و هنری شهرداری، ناحیه بسیج، جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان صمت، سپاه جواد الائمه، آموزش و پرورش، اداره کل انتقال خون، دانشگاه کوثر، دانشکده دندان پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه علمیه، معاونت درمان و نیروی انتظامی، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برنامه های هفته سلامت خود را اعلام و ظرفیت های دستگاه را برای برگزاری نمایشگاه و هفته سلامت اعلام کردند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11897
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید