parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/28 - 12:30
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت در خراسان شمالی

در جلسه مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی و هم‌اندیشی پیرامون مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های بهداشت و درمان، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در راستای جذب اعتبارات و پیشبرد اهداف حوزه سلامت استان تأکید شد.

به گزارش وب‌دا، دکتر سید جواد پورنقی صبح دوشنبه 28 آذرماه 1401 در نشست با مجمع نمایندگان خراسان شمالی اظهار داشت: نمایندگان نقش موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت و ارتقای شاخص‌های این حوزه دارند.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اذعان داشت: شاخص‌های حوزه سلامت جایگاه مطلوبی در استان ندارد که ارتقا این شاخص‌ها نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها ازجمله کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.





وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد دانشگاه برای قرار گرفتن پروژه‌های مهم حوزه سلامت استان در ردیف مصوبات سفر ریاست جمهوری، افزود: حدود ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت بودجه مصوب شد که تاکنون ۱۰۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.





دکتر پورنقی تصریح کرد: شاخص امید به زندگی در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری، پایین است که رفع آن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است.





وی با تأکید بر اینکه عدالت در سلامت یکی از اهداف دانشگاه است، گفت: در این راستا پروژه‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان تعریف کرده‌ایم.





حجت‌الاسلام فرزانه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه اظهار کرد: خدمت‌رسانی یک نعمت برای مسئولان است.





وی بیان داشت: باید از کار مردم گره‌گشایی کنیم تا ضمن دستیابی به آرامش روانی، دعای خیر مردم را نیز به عنوان پشتوانه راه خود داشته باشیم.



 



تلاش برای کاهش فاصله خراسان شمالی با دیگر استان‌های کشور در بخش خدمات سلامت



 



دکتر محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در دوران کرونا با همت مجموعه علوم پزشکی از یک بحران عبور کردیم، اظهار داشت: تقویت دانشگاه علوم پزشکی با توجه به مأموریت‌های مهمی همچون آموزشی، درمانی و بهداشتی از ضروریات است.







وی افزود: دوران کرونا آسیب جدی به حوزه فرهنگی و دانشجویی وارد کرد و ارتباط دانشجو و اساتید را کاهش داد که برخی از آسیب‌های به وجود آمده را اکنون می‌بینم.





وحیدی تصویب قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه را دو رویداد مهم پیش رو مجلس دانست و افزود: مسئله‌محور شدن برنامه هفتم به نفع خراسان شمالی است تا فاصله خود را با استان‌های برخوردار کاهش دهیم.





وی‌ با تأکید بر اینکه در کمیسیون آموزش و تلفیق خواسته‌های دانشگاه را مطرح و پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: ظرفیت دوره دستیاری برای ۶ رشته با اولویت استان‌هایی از جمله خراسان شمالی ایجاد شده است.





نماینده بجنورد با تأکید بر لزوم تسریع ساخت دانشکده داروسازی، گفت: این پروژه دستور مستقیم وزیر را داشته و حتی مصوبه سفر رهبر انقلاب به استان است.





وی در پایان افزود: انقلابی برای محرومیت‌زدایی بهداشتی و ایجاد خانه بهداشت در حال طی شدن است اما باید نیروی انسانی مورد نیاز نیز تأمین شود.



 



 



ضرورت توجه به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه اعتباری



 



دکتر سید محمد پاکمهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: سرانه بودجه حوزه سلامت به ازای هر فرد یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است لذا با یک‌ میلیون جمعیت خراسان شمالی باید هزار و ۶۵۰ میلیارد دریافتی داشته باشیم.





وی با اشاره به اینکه با این حال کمتر از نصف بودجه سرانه را دریافت کردیم، افزود : یک میلیارد یورو برای کرونا پیش‌بینی شد ک‌ خراسان شمالی جزو دو‌ استان انتهایی دریافت بودجه از این مبلغ بود.





دکتر پاکمهر با اشاره به افزایش بودجه حوزه بهداشت و درمان در کشور گفت: باید خراسان شمالی نیز متناسب با این افزایش، بودجه دریافت کند.





وی با اشاره به ضعف شدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دارا بودن محیط‌های اداری، گفت: به دنبال راه‌های قانونی برای دریافت بودجه در این حوزه هستیم.



 



مشکلات حوزه سلامت خراسان شمالی به وزیر منتقل خواهد شد





علی آذری نماینده فاروج و قوچان در مجلس با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی، گفت: مشکلات حوزه سلامت را با وزیر مطرح می‌کنیم تا مسائل با سرعت بیشتری رفع شود.



 



وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی ماه‌های اخیر خدمات خوبی ارائه داده و از این جهت از مجموعه تشکر می‌کنم.





نماینده مشترک خراسان شمالی و خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه سلامت اهمیت به شدت بالایی دارد و باید طوری رفتار کنیم تا مشکلات این حوزه رفع شود.





وی با تأکید بر اینکه ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه در شأن استان نیست، افزود: باید برای حل این مسئله در بودجه سال آتی و برنامه توسعه، تدابیر لازم اندیشیده شود.





آذری گفت: مجمع نمایندگان طی جلسه‌ای با وزیر بهداشت، مشکلات استان را به سطح ملی منتقل می‌کنند لذا کاملا آماده خدمت به دانشگاه و حوزه بهداشت و درمان استان هستیم.





وی در ادامه به مشکلات بهداشت و درمان در فاروج نیز اشاره داشت و گفت: کمبود برخی امکانات از جمله متخصص و سی تی اسکن مطالبات مردم منطقه از بهداشت و درمان را افزایش داده است.



 



گفتنی است؛ در این جلسه معاونان دانشگاه اهم مسائل حوزه مدیریتی‌ خود را بیان کردند و بنا شد با همکاری و تعامل و پیگیری‌های لازم در سطح ملی و وزارتی، در راستای حل این مسائل و جذب حداکثری اعتبارات برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان برنامه‌ریزی شود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11409
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید