parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/10/09 - 14:35
  • - تعداد بازدید: 21
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

استقرار برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در جلسه استانی ستاد هماهنگی طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع بر لزوم هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای پیشبرد هرچه بهتر این طرح در استان تأکید کرد.

 



به گزارش پایگاه خبری وب دا، این جلسه صبح امروز 9 دی ماه 1402 با محوریت اجرایی شدن طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع، در سه شهرستان بجنورد، شیروان و آشخانه با جمعیت بالای 20 هزار نفر تشکیل و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار گرفت.



 



استاندار خراسان شمالی با توجه به اهمیت این طرح اظهار کرد: این طرح باعث افزایش میزان آگاهی مردم در خصوص بهداشت عمومی و سطح سواد سلامت خانواده‌ها می‌شود.



 



دکتر محمد رضا حسین‌نژاد تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان های دولتی و اجرایی باید با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به خصوص معاونت بهداشتی که متولی و مجری این طرح است همکاری کنند.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح سطح سلامت جامعه و شاخص های بهداشتی ارتقاء کند.



 



دکتر جواد شاهین‌فر اذعان داشت: در برنامه «سلامت خانواده»، هر فرد برای دریافت خدمات سلامت، همیشه به یک پزشک که همان پزشک خانواده اش است مراجعه می کند و اطلاعات سلامتی اش توسط پزشک در «پرونده الکترونیک» ثبت می شود، بنابراین پزشک در جریان کامل سوابق پزشکی و وضعیت جسمی و روانی او قرار دارد و با هر بار مراجعه، نیازی به ارائۀ دوبارۀ شرح حال نیست. این ویژگی برنامه، باعث اعتماد بیشتر بیمار به پزشک شده و رضایت بیشتری نیز در پی دارد. همچنین به دلیل شناخت کامل پزشک خانواده از بیمار، نیازی به تکرار آزمایشات و اقدامات تشخیصی نیست، بنابراین هزینه های مالی این قبیل اقدامات کاهش می یابد؛ به علاوه احتمال تجویز داروهای تکراری و یا داروهایی که مصرف همزمان آن ها عوارض به دنبال دارد کمتر می شود.



 



گفتنی است؛ در این جلسه، مصوب شد، تمامی دستگاه های دولتی که فضاهای فیزیکی بلا استفاده دارند، جهت سهولت در اجرای طرح و دسترسی مردم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بدهند.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12675
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید