parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/21 - 03:08
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

اعتباربخشی و ارزیابی منجر به ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اعتباربخشی و ارزیابی از موضوعات مهم در حوزه آموزش دانشگاه است، گفت: ارتقا کیفیت هیچگاه بن بست ندارد لذا باید هر لحظه در حوزه کیفی به پیشرفت برسیم.

به گزارش وب‌دا، دکتر سید جواد پورنقی ظهر دوشنبه، ۲۱ آذرماه 1401 در کارگروه تخصصی نظام اعتباربخشی ملی‌ و تدوین استانداردهای آموزشی دانشگاه اظهار کرد: اعتباربخشی و ارزیابی از موضوعات مهم هر مجموعه محسوب می‌شود.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به انواع ارزیابی‌ها، گفت: گاهی خود مجموعه، خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و گاهی مجموعه‌ای مستقل از خارج دستگاه که بی‌طرف است، نظارت و ارزیابی را انجام خواهد داد.





وی با بیان اینکه ارتقا کیفیت هیچگاه بن بست ندارد لذا باید هر لحظه در حوزه کیفی به پیش رویم گفت: علاوه بر اقدامات روزمره، ارتقا کیفیت باید در دستور کار معاونت‌های مختلف قرار بگیرد.



دکتر احمد وثوقی مطلق، معاون آموزش دانشگاه نیز در این جلسه اظهار کرد: برای اعتبار بخشی استانداردهای بین المللی خاصی تعریف شده که دانشگاه نیز باید در این مسیر قدم بردارد.



وی افزود: هدف ما از اعتبارسنجی افزایش کیفیت در حوزه دانشجویی و اعضای هیئت علمی است.





دکتر وثوقی‌مطلق تصریح کرد: اعتباربخشی به شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کمک خواهد کرد.





دکتر فرزانه رشیدی، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت شاخص‌های اعتبارسنجی دانشگاه، گفت: باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت انجام دهیم.





وی بیان کرد: در صورت هم‌افزایی بخش‌های مختلف می‌توانیم به وضعیت قابل قبولی در این حوزه دست یابیم.





بر اساس این گزارش، در این جلسه که جمعی از مسئولان آموزشی دانشگاه حضور داشتند، مواردی همچون ارتقای کیفیت، روند اخذ اعتبارسنجی و وضعیت کنونی دانشگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11390
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید