parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/26 - 14:05
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

افزایش شهرهای زرد کرونایی خراسان شمالی/ از دورهمی‌های خانوادگی شب یلدا پرهیز شود

تعداد شهرستان‌های رنگ زرد در استان خراسان شمالی، از 6 به 8 مورد افزایش یافت و اکنون تمام شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز شنبه 26 آذرماه 1401 اعلام کرد: بر اساس آخرین به روزرسانی‌های وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کرونا، در استان خراسان شمالی تعداد شهرستان های با وضعیت زرد در استان افزایش یافته است که این امر بیانگر این است که ویروس کرونا هنوز به طور کامل از بین نرفته است.



 



دکتر «محمدرضا اکبری» ادامه داد: پیش از این دو شهرستان شیروان و اسفراین دارای رنگ آبی کرونایی بودند اما با روند افزایشی مبتلایان، بر اساس رنگ بندی جدید در خطر متوسط کرونایی قرار گرفتند.



 



وی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه مناسب فضاها و اماکن عمومی و استفاده از ماسک مکررا تاکید و اعلام کرد: تکمیل واکسیناسیون کرونا منجر به ایجاد ایمنی عمومی می شود، بنابراین شهروندان در سریع ترین زمان نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.



 



وی ادامه داد: با توجه به گذشته مدت زمانی از آخرین واکسیناسیون کرونا و کاهش ایمنی افراد و جامعه، احتمال شیوع بیماری افزایش یافته بنابراین برای افزایش ایمنی و جلوگیری از همه گیری باید دوزهای یادآوری کرونا تزریق شود.



 



وی با بیان این که نگرانی هایی در خصوص برگزاری دورهمی های شب یلدا نیز وجود دارد، اضافه کرد: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شب یلدا موجب خیز و شیوع مجدد بیماری می شود.وی بار دیگر همه را به استفاده موکد از ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی توصیه و عنوان کرد: با عدم رعایت عمومی دستورالعمل ها و امتناع از زدن ماسک در اجتماع و بی توجهی ها موجب شیوع کرونا فراهم می شود.



 



وی افزود: در آستانه شب یلدا تأکید و توصیه جدی‌ ما این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای سرپوشیده و حتی باز برگزار نشود، از آنجا که در این شب طبق سنت مرسوم همه به دیدار بزرگترها می‌روند، خطر جدی انتقال و شیوع زنجیره ای کرونا و بحران خانواده ها را تهدید می کند زیرا ممکن است فردی ناقل باشد و موجب ابتلای کل جمع حاضر در آن محفل شود و اتفاقی ناگوار شیرینی شب یلدا را به تلخی تبدیل کند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11401
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید