parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/30 - 09:51
  • - تعداد بازدید: 15
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

ایستگاه‌های موقت سلامت در سطح شهر به منظور تسهیل در دسترسی گروه هدف

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همزمان با شروع پویش ملی سلامت به منظور تسهیل در خدمت رسانی و دسترسی گروه هدف ایستگاه های موقت سلامت در سطح شهر برپا می شود.

 



دکتر محمدرضا اکبری روز سه شنبه 30 آبان ماه 1402 در گفت‌وگو با وب‌دا، اظهار کرد: گروه هدف می‌توانند با حضور در این ایستگاه‌های موقت سلامت از خدمات غربالگری دیابت و فشار خون بالا بهرمند شوند.



 



وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اعزام گروه‌های غربالگری را جهت انجام اجرای این برنامه به سازمان‌ها، ادارات و کارخانه‌های سطح استان است تا تمامی کارمندان و کارگران را مورد غربالگری قرار دهند.



 



معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: چهار عامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین عوامل خطر برای ابتلا به بیماری های دیابت، پرفشاری خون، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به حساب می آیند.



 



انجام غربالگری دیابت و فشار خون پرسنل اداره کل آموزش و پرورش استان



 



بر اساس این گزارش؛ در راستای پویش ملی سلامت، کارشناسان گروه مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت بجنورد و مراقبین سلامت، به اندازه گیری قند و فشارخون کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی پرداختند.



 



گفتنی است؛ پویش ملي سلامت با محوریت غربالگري و بيماريابي ديابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه لغايت ۱۵ دي ماه همزمان در سراسر كشور و در مناطق روستايي، شهرهاي زير بيست هزار نفر و شهرهاي مجري سلامت خانواده برای جمعيت بالاي ۱۸ سال اجرا مي شود.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12582
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید