parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/12/20 - 08:34
  • - تعداد بازدید: 11
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

بازدید نماینده وزیر بهداشت از کانون‌های سلامت محله شیروان و بجنورد

در راستای اجرای کانون سلامت محلات و ارتقاي سلامت فرد و خود مراقبتي خانواده، محله و جامعه‌ با مشارکت مردم، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئول برنامه تحول در حاشیه نشینی  از وزارت کشور، شنبه 19 اسفند ماه 1402 به خراسان شمالی سفر کرده و ضمن بازدید از دو کانون سلامت محله استان در شهرهای شیروان و بجنورد، مسجد مسلم بن عقیل شیروان را به عنوان برگزیده کشوری اعلام کردند.

 



به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر امیر نصیری روز شنبه 19 اسفندماه 1402 در مراسمی که در شیروان برگزار شد، ضمن تقدیر از اعضای شورای ارتقای سلامت این مسجد و کانون سلامت محله گفت: این کانون سلامت محله، با اجرای برنامه تحول سلامت توانسته، در سه حوزه تشخیص، شناسایی، برنامه ریزی و مداخله به خوبی عمل کند.





وی با بیان اینکه راه اندازي كانون‌هاي سلامت محلات به منظور مشاركت ساير دستگاه‌ ها در بحث ارتقاء سلامت اجتماعي از جمله برنامه‌هاي اولويت دار وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: 330 کانون سلامت محله در کشور و 12 کانون سلامت محله در خراسان شمالی راه اندازی و با مشارکت 16 دستگاه از جمله دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص ارتقاء سلامت اجتماعی اقدام می شود.





دکتر امیری عنوان کرد:اين كانون‌ها با برنامه ريزي و استراتژي‌هايي همچون آماده سازي زير ساخت‌هاي مورد نياز، جمع آوري اطلاعات پايه‌اي محلات، تشكيل بانك اطلاعاتي و استفاده از ظرفيت سمن ها و رابطان و سفيران سلامت راه اندازي شده است.





وی بیان کرد: از مهم ترين ماموريت هاي كانون سلامت محله افزايش موثر، كارآمد، پويا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله، تقويت روحيه خودباوري، نهادينه سازي مشاركت و همكاري مردم در توسعه محله، ارتقاي سطح مهارت‌هاي مردم در عرصه‌هاي سلامت و سازماندهي مردم در پذيرش مسئوليت‌هاي اجتماعي است.





وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی اجتماعی سلامت محله، فرصت مناسبی است تا اهمیت سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، با مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی، روشن تر شود.





معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این برنامه گفت:  پیشبرد اقدامات در حوزه سلامت با حضور کانون های سلامت محله و مشارکت اجتماعی محقق می شود، زیرا تنها 25 درصد مسائل مرتبط مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی است و مابقی آن با مشارکت سایر نهادها و مردم در ارتباط است.





دکتر محمدرضا اکبری نقش مردم در موفقیت های حوزه سلامت را پررنگ قلمداد کرد و ادامه داد: مشارکت خوب مردم در اجرای پویش ملی سلامت نیز موجب شناسایی به موقع بیش از 4 هزار نفر مشکوک به دیابت و بیش از 9 هزار نفر نشکوک به فشار خون شده است.





وی افزود: مشارکت مردم استان در اجرای این طرح ملی بیش از 95 درصد بوده است و این امر می تواند سلامت را به جامعه بازگرداند.





سرپرست مرکز بهداشت شیروان نیز با بیان اینکه تشکیل کانون های سلامت محله از اولویت های حوزه سلامت است، افزود: تامین سلامت یک اقدام مشارکتی است که در یک سوی آن دانشگاه علوم پزشکی و سوی دیگر، نهادها و مردم قرار دارند.





نوری عنوان کرد: می توان گفت، کانون های سلامت محله نقطه آغاز مشارکت مردم در امر سلامت است.





بنابراین گزارش، دکتر امیری و دکتر شفق در حاشیه این مراسم از نمایشگاه های تولیدات سفیران سلامت در مسجد مسلم بن عقیل شیروان و مسجد محله حصارشیرعلی بازدید و همچنین نیازسنجی ها، برنامه ها و اقدامات انجام شده در کانون سلامت محله شیروان و کانون سلامت محله حصار شیرعلی در بجنورد را بررسی کردند.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12802
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید