parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/08/18 - 02:23
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

بسیج همگانی برای تغییر سبک زندگی

امام جمعه موقت بجنورد، در نخستین همایش جوانی جمعیت(همت همگانی برای ایران جوان) از ضرورت اصلاح سبک زندگی با بسیج همگانی سخن گفت و افزود: استان خراسان شمالی به واسطه ظرفیت ها و شرایط ویژه ای که داراست می تواند پایگاه و جایگاه پیاده سازی زندگی ایرانی و اسلامی و الگویی برای اجرای سیاست های جمعیتی و صدور آن در کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، حجت الاسلام«رحیم مهدوی‌پور» با بیان این که امروزه بیشتر آنچه در علم، صنعت، معدن، تجارت، اخبار، فرهنگ و سیاست می‌گذرد محصول ذهن‌ها و فعل‌های فعال و بالنده است، خاطر نشان کرد: منشا تمام این ذهن های فعال و بالنده جوانان هستند.



 



وی با یادآوری فرصت های فوق العاده جمعیتی که بخشی از آن از دسترس خارج شده است، ادامه داد: امروزه برای جبران فرصت‌های از دست رفته باید تمام اقداماتی که در گذشته برای کنترل جمعیت و تهدید نسل انجام شده است، با حرکت جهادی و حتی حمایت‌های بین‌المللی برای تنظیم جمعیت کشور انجام شود.



 



حجت الاسلام مهدوی‌پور با برشمردن دلایل عدم فرزندآوری، گفت: عواملی همچون مشکلات اقتصادی، تغییر سبک زندگی، افزایش سن،کاهش باور به رزاق بودن خداوند، تجمل‌گرایی و.... از موانع تشکیل خانواده و ازدیاد نسل هستند.



 



امام جمعه موقت بجنورد تاکید کرد: راه نجات جز با کنار گذاشتن موانع هموار نمی‌شود و باید مشکلات موجود در مسیر ازدواج برداشته شود.



 



وی با بیان این که خداوند تمام هستی را در اختیار بشر قرار داده تا بشریت آن را آباد کرده و روح و جان وگنج زمین را از درون آن بیرون بکشد، افزود: این امر جز با دارا بودن جمعیت جوان، سرحال، سرزنده، فعال و مستعد محقق نخواهد شد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11247
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید