parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/11/26 - 08:48
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

بهره‌مندی 52 هزار و 216 نفر از خدمات رایگان سلامت روان

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه خدمات رایگان مرتبط با سلامت روان به 52 هزار و 216 نفر از هم استانی‌ها طی 9 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ توجه به سلامت روان و پرداختن به بهداشت روان در جامعه از مولفه‌های اساسی سلامت و ارتقا و بهبود آن است.



سیده ریحانه رضوانی روز چهارشنبه 26 بهمن ماه 1401 در گفت و گو با وب‌دا با تأکید بر نقش بهداشت روان در سلامت جامعه افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه و گروه سلامت روان این معاونت تلاش دارد تا جایگاه توجه عموم نسبت به سلامت روان ارتقاء پیدا کند بدین منظور از ابتدای امسال دوره های آموزشی متعددی را برای عموم و گروه های هدف مختلف برگزار کرده است.





وی با بیان اینکه ضروری است که مردم نسبت به سلامت روان خود توجه داشته باشند و اقدام به ارزیابی آن کنند، ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ توجه به سلامت روان در جامعه یکی از اهداف و اولویت های ماست و مطابق با آن نیز تاکنون 21 هزار و 202 نفر از آموزش های مهارت های فرزند پروری، 17 هزار و 458 نفر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را در دوره‌های رایگان این معاونت فراگرفته‌اند.





دکتر رضوانی، ادامه داد: 5 هزار و 773 نفر در بحث خشونت خانگی، 6 هزار و 595 نفر در موضوع حوادث و بلایا مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند و همچنین خدمات مشاوره سوگ در بازماندگان متوفیان ناشی از بیماری کرونا به 103 نفر و خدمات سلامت روان نیز به  هزار و 85 نفر از بهبود یافتگان از این بیماری ارائه شده است.





وی تصریح کرد: نشاط اجتماعی یکی از مؤلفه‌های اصلی رفاه و از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در کشورها به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در سلامت و پویایی اجتماعی ایفا می‌کند.





مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزاری دوره‌های آموزشی را از مداخلات موثری دانست که می‌تواند در ارتقاء شاخص‌های سلامت روان در استان اثر گذار و نتیجه‌بخش باشد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11600
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید