parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/11/18 - 15:25
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

بهورزان سرمایه‌های نظام سلامت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین تقدیر از بهورزان و جهادگران عرصه سلامت، دستاوردهای افتخارآفرین حوزه سلامت را حاصل حضور و مشارکت بهورزان در نظام سلامت دانست و گفت: بهورزان سرمایه‌های سودمند حوزه سلامت هستند.

به گزارش وب‌دا، دکتر  سید جواد پورنقی امروز سه شنبه هجدهم بهمن ماه جاری در این آیین بیان کرد: تحول و ارتقاء شاخص‌های سلامت شامل، شاخص مرگ و میر کودکان، زنان باردار و امید به زندگی نسبت به پیش از انقلاب در بستری مهیا شده است که بهورزان در آن حضور داشته اند.





وی با اشاره به نقش موثر بهورزان به واسطه پیوند و ارتباط نزدیک با جامعه و مردم، اضافه کرد: تعالی نظام سلامت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی موجب ارائه خدمات متمرکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف شده است و پتانسیل رشد و ارتقاء مضاعف نیز وجود دارد.





 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، افزایش امید به زندگی از ۵۲ سال به ۷۸ سال پس از انقلاب را نمونه‌ای از دستاوردهای بزرگ انقلاب ذکر و عنوان کرد: اکنون بهره‌گیری از تجربه‌های اولیه انقلاب و رفع دغدغه های بهورزان موجب تقویت نظام سلامت و خلق دستاوردهای شگرف می شود.





وی با بیان اینکه برای کنترل برخی از بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون نیازمند تلاش بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: عزم دولت رونق و پویایی بیشتر در حوزه بهداشت است و بنا بر توجه بیشتر بر موارد مغفول مانده است و این امر با حضور بهورزان محقق می‌شود.





دکتر پورنقی با یادآوری نقش بهورزان در امر واکسیناسیون کرونا و بازگشت آرامش در حوزه سلامت، تأکید کرد: امیدداریم مشارکت بهورزان در کنترل ۳ عامل نخست مرگ و میر در استان افزایش یابد تا شاهد رخدادی بزرگ در این مسائل نیز باشیم.





طبق این گزارش، در این آیین، بهورزان نمونه استانی و شهرستانی با اهداء هدایایی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تقدیر شدند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11570
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید