parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/05 - 03:04
  • - تعداد بازدید: 8
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

بیماران مراقب کلاهبرداران دارو باشند

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران و معرفی خود به‌عنوان کادر درمان و بیمارستان به بهانه تهیه دارو و دریافت وجه به شهروندان هشدار داد.

 به گزارش وب‌دا؛ بر اساس دریافت گزارش‌هایی از سوی همراهان برخی از بیماران مبنی بر کلاهبرداری از آنان تحت عنوان واریز وجه و تهیه دارو، اخیرا تعدادی از بیماران که در بخش‌های ویژه بستری می‌شدند از سوی افرادی که خود را به عنوان پزشک معالج، رئیس یا پرسنل بیمارستان معرفی کردند، مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.





بر اساس این گزارش، در خصوص نحوه دسترسی این افراد به شماره‌های تماس بیماران، امکان دارد که کلاهبردار خودش یکی از همراهان بیمار بوده و با توجه به اینکه در بیمارستان حضور داشته اطلاعات تماس و مشخصات فردی بیمار را دریافت و از طریق تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری کرده است.





گفتنی است؛ طبق اعلام حراست دانشگاه، تا کنون 2 نفر با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که به ترتیب در اولین مورد به مبلغ 120 میلیون ریال و دومین مورد به مبلغ 100 میلیون ریال کلاهبرداری شده است که خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی که به دستور دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بیمارستان‌های سطح استان انجام شده است، از مورد کلاهبرداری قرارگرفتن 10 بیمار دیگر پیشگیری شد.





به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ وجه به تماس‌های تلفن‌های شخصی که خود را پزشک معالج بیمار یا یکی از کارکنان دانشگاه معرفی می‌کنند اهمیت ندهند تا قربانی کلاهبرداری نشوند.





دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید می‌کند با توجه به حساسیت موضوع، این مورد به صورت ویژه در دستور کار حراست دانشگاه قرا گرفته و موارد برای رسیدگی و پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11426
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید