parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/19 - 08:13
  • - تعداد بازدید: 8
  • - زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

تأکید دکتر شاهین‌فر بر استفاده حداکثری از ظرفیت سمن‌ها

با توجه به اهمیت هماهنگی برون‌بخشی با تشکل‌های مرتبط با حوزه سلامت در استان، دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه‌ای که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، میزبان مدیران و نماینده سمن‌های فعال استان در حوزه سلامت بود؛ نشستی صمیمی که میهمانان بدون واسطه و چهره به چهره دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه بهداشت، درمان و هر آنچه که مربوط به حوزه فعالیت سمن شان می شد، در حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کردند.

 



به گزارش وب‌دا، در این نشست صمیمی که روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه 1402 به‌منظور هم‌افزايي فعاليت‌ها و نقش سازمان‌هاي مردم نهاد در حفظ و ارتقاي سلامت جامعه، در محل سالن اجتماعات انديشه دانشگاه برگزار شد، دکتر شاهین فر پس از شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های مدیران و نماینده‌های سمن‌ها، آنان را افرادی دغدغه‌مند دانست و از عبارت «لذت بردم از نحوه صحبت و صحبت غیر تلخ» استفاده کرد.



 



دکتر شاهین‌فر سمن‌ها را با ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب دانست و ضمن ارائه این پیشنهاد که مدیران سمن‌ها با هم جلسات مداومی برای همفکری و استفاده از ظرفیت هم داشته باشند، آنان را دعوت کرد تا از ظرفیت گروه‌های جهادی که ذیل دانشگاه در حال برگزاری اردوهای جهادی هستند استفاده کنند؛ گروه‌هایی که تعدادشان بیش از 7 گروه است و زیر نظر قرارگاه شهید یحیوی از شهدای سلامت استان فعالیت می‌کنند و ذیل هر گروه نیز جمعی از متخصصان در رشته های مختلف حضور دارند.



 



وی به این موضوع هم اشاره کرد که علاوه بر گروه های جهادی دانشگاه علوم پزشکی، گروه های دیگری همچون بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج کارمندان و... جداگانه فعالیت دارند که ظرفیت بسیار خوبی فراهم شده است.



 



دکتر شاهین‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مدیران سمن ها را دعوت کرد تا از ظرفیت صندوق بیماران صعب العلاج که هم اکنون در استان تشکیل شده است و بیش از 150 بیماری را نیز تحت پوشش قرار داده است، بهره ببرند.



 



وی همچنین بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها برای حمایت از سمن های فعال در حوزه سلامت تاکید کرد.



 



وی گریزی هم به بخشی از داشته های دانشگاه زد؛ داشته هایی که هر یک به نوبه خود خبری خوش در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود و دکتر شاهین فر از این داشته ها به عنوان استفاده از دانش های «های تک» و «درمان روز» نام برد.



 



دکتر شاهین فر در خصوص اقداماتی که اخیرا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که هر یک می تواند گامی مهم و استوار برای پیشرو شدن دانشگاه علوم پزشکی استان در سطح کشور باشد به موارد بسیاری اشاره کرد که از جمله آن ها می توان به تلاش برای استقرار سلول درمانی در استان، انجام مقدمات برای مکان کلین روم، ورود 19 دستگاه جدید دیالیز، خرید و ورود چندین تجهیزات ضروری و به روز در حوزه درمانی به استان در آینده نزدیک، ورود دستگاه شتاب دهنده خطی با ارزش فعلی 150 میلیارد تومان به استان، ورود تجهیزات MRI و ct_scan به استان در آینده نزدیک، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه هرات افغانستان برای پذیرش دانشجو، راه اندازی دانشکده پیراپزشکی در استان، اخذ موافقت پذیرش دانشجو در چند رشته ارشد و تخصصی، اخذ نمایندگی دانشگاه های مجازی جهان اسلام و مهیا شدن زمینه تعامل با دانشگاه های 57 کشور جهان و ... اشاره کرد. 



 



وی البته به مانند قبل دغدغه مندانه به موضوع ضرورت اختصاص زمین مناسب برای احداث ابر پروژه درمانی مادر و کودک از سوی دستگاه های ذی ربط نیز اشاره کرد؛ موضوعی که علی رغم تاکیدات بسیار دکتر شاهین فر، هنوز جامعه عمل به خود نپوشیده و هر روز تعلل در معرفی زمین می تواند استان خراسان شمالی را بیش از چند سال از داشتن چنین نعمت و امکانات مهمی محروم کند.



 



خاکشور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز که در بخشی از این نشست حضور داشت، دانشگاه علوم پزشکی استان را متولی اصلی تامین حفظ سلامت دانست و بر ضرورت رتبه بندی و ارزیابی تشکل ها و سمن ها و همچنین تلاش برای ارتقا شاخص های حوزه سلامت در استان تاکید کرد.



 



دکتر براتی زاده معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از ضرورت تسریع در واگذاری و اختصاص زمینی مناسب جهت احداث ابر پروژه بیمارستان مادر و کودک از سوی دستگاه های ذی ربط سخن گفت و تاکید کرد که علی رغم تلاش های صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی برای اخذ موافقت احداث این بیمارستان در استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متاسفانه هنوز در معرفی زمینی مناسب تعلل می شود که ضرر اصلی این موضوع را مادران و کودکان استان مان متحمل خواهند شد.



 



گفتنی است که ضرورت حمایت بیشتر برای امکان خدمات دهی بیشتر به جامعه هدف، اختصاص مکانی برای استقرار سمن ها، تقویت نظام سلامت و ارائه آموزش های لازم در حوزه پیشگیری، اختصاص مکان و همچنین حمایت از تولیدات مختلف سمن ها، تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان و استقرار تخصص های مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج در استان، حمایت بیمه ای از بیماران خاص و صعب العلاج، اطلاع رسانی بیشتر به جامعه در خصوص چگونگی مواجه و رفتار با بیماران خاص و صعب العلاج از جمله مواردی بود که از سوی مدیران و نماینده سمن ها در این نشست صمیمی با دکتر شاهین فر مطرح شد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11992
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید