parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/10/23 - 12:27
  • - تعداد بازدید: 14
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

تجهیز آزمایشگاه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به دستگاه‌های پیشرفته

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از خریداری دستگاه پیشرفته hplc به منظور آزمایشات تخصصی تشخیص دهنده مواد آلی موجود در ترکیبات با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

 



دکتر بهرام بیباک روز شنبه 23 دی ماه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: دستگاه HPLC موجود در معاونت تحقیقات و فناوری که دارای کارکرد تفکیک و تشخیص دهنده مواد آلی موجود در یک ترکیب بود، پس از انجام 700 ساعت کار، یکی از قطعات آن غیر قابل استفاده شده بود.



 



وی با تاکید بر اینکه تعویض قطعه معیوب بیش از 2 میلیارد ریال هزینه در بر داشت، افزود: به منظور ارتقای خدمات و به روزرسانی این دستگاه و کاربرد بیشتر آن، تصمیم بر خریداری دستگاه مجهزتر شد.



 



وی تصریح کرد: قیمت دستگاه جدید بیش از 12 میلیارد ریال بود که 5 میلیارد ریال آن توسط وزارت خانه تامین شد و 4 میلیارد نیز از اعتبارات پژوهشی مورد استفاده قرار گرفت و با تحویل دستگاه قبلی، دستگاه HPLC جدید خریداری شد.



 



دکتر بیباک با اشاره به کاربردهای متعدد این دستگاه به نسبت مورد قبلی، گفت:  بهبود عملكرد سيستم گراديان پمپ دستگاه، ارتقا حد رديابي LOD)‏)‏ و RSD<1%، بهبود كيفيت آون ستون با قابليت تنظيم دما تا 100 درجه سانتيگراد و دقت 1/0 درجه سانتيگراد، داشتن گواهي كاليبراسيون دستگاه و امكان كاليبر كردن آن و بهبود دتكتوردستگاه با نويز پايه بسيار اندك از جمله مزایای این دستگاه است.



 



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان بیان کرد: دستگاه پیشین که از سال 97 در معاونت تحقیقات مستقر بود 870 نمونه آزمایشگاهی را بررسی کرد و در انجام 10 طرح تحقیقاتی و 5 پایان نامه دانشجویی نقش ایفا کرد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12694
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید