parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/30 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

تدوین راه کارهایی برای رشد طبیعی جمعیت در استان

بیست و دومین قرارگاه جوانی جمعیت با محوریت شناسایی و پیشگیری از سقط های خود به خودی با حضور مسئولان و اعضای قرار گاه برگزار شد.





به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز چهارشنبه 29 آذر ماه امسال، در این جلسه بیان اینکه طرح برنامه ریزی جامع مهار، پایش و پیشگیری از سقط خود به خودی با ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی می شود، افزود: با توجه به تاکید قوانین بالادستی و منویات مقام معظم رهبری اجرای این طرح و همکاری مدیران ضرورت دارد.





دکتر محمدرضا اکبری اهداف اختصاصی این طرح را اعلام و بیان کرد: ارتقاء خدمت و مراقبت های پیش از بارداری، مراقبت ها در نیمه اول بارداری، ارائه مراقبت در گروه های سنی از جوانی تا میانسالی و تقویت نظام جمع آوری اطلاعات مرتبط با سقط خود به خودی و متغیرهای تاثیر گذار در آن از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با برشمردن نقاط قوت، فرصت ها، ضعف ها و تهدیدها، خاطرنشان کرد: بررسی شیوع و بروز سقط های خود به خودی برای انجام مداخلات به موقع و کمک به رشد طبیعی جمعیت است.





وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت های طب ایرانی و اسلامی نیز مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، عنوان کرد: با حضور پزشکان متخصص طب ایرانی و سنتی با توانمندسازی پرسنل در جهت درمان ناباروری، کاهش سقط های خود به خودی و ... اقداماتی انجام می شود.





بنابراین گزارش، مصوبات جلسه پیشین و اقدامات انجام شده در این خصوص نیز در این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12659
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید