parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/08/23 - 10:38
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

تسریع تشکیل چرخه بین ایده و ثروت با برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری فناوری سلامت

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اولین رویداد سرمایه گذاری فناوری سلامت، بر بازار محور شدن و تجاری سازی دانش بنیان های حوزه سلامت تأکید دارد، افزود: علی‌رغم وجود فناوران و ایده پردازان قوی در استان اما، عدم شکل گیری چرخه بین ایده و ثروت به عنوان مسئله ای جدی، مسیر حرکت شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای این حوزه را با مسائلی مواجه کرده است.

دکتر محمدامین یونسی هروی در گفتگو با وب‌دا، با بیان این که هدف اصلی این رویداد بزرگ، تسریع تشکیل این چرخه است، اضافه کرد: به دنبال تشکیل فرآیند از ایده تا ثروت با حضور فناوران در کنار سرمایه گذاران هستیم و امیدواریم در پیشبرد این هدف به موفقیت های قابل قبولی دست یابیم.



 



وی بخشی از حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان را برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر دارا بودن مرکز رشد فناوری با 11 شرکت مستقر در آن، خدمات بسیار خوبی در اختیار فناوران، صاحبان ایده، شرکت ها و هسته های فناور ارائه کرده است.



 



وی ادامه داد: مرکز نوآوری نیز در زمینه سلول درمانی و ژن درمانی فعالیت های خود را آغاز کرده است و همچنین در این مرکز ایده های جدید شکل گرفته و برای توسعه کسب و کار به مرکز رشد این دانشگاه سوق داده می شوند.



 



مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای حمایت از فناوران در حوزه های مختلف، اقدام به تشکیل شورای فناوری کرده و حمایت های زیرساختی متعددی به شرکت ها ارائه کرده است.



 



وی با تاکید بر این که تجاری سازی ایده ها هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان است، یادآوری کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان نوپا، و تازه دانش بنیان ها مد نظر ماست زیرا قرار گیری سرمایه گذاران قوی در کنار این شرکت ها وایده ها موجب تسریع در فرآیند تجاری سازی آن ها و تشکیل کسب و کارهای موفق در این حوزه می شود.وی برگزاری نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت در استان را نقطه ای برای آغاز اتصال حلقه مفقوده بین ایده و ثروت در استان عنوان کرد.



 



گفتنی است؛ نخستین رویداد ملی سرمایه‌گذاری فناوری سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ویژه کسب و کارهای این حوزه و با هدف جذب سرمایه با حضور نهادهای تأمین مالی، صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران روزهای 24 و 25 آبان‌ماه جاری در بجنورد برگزار خواهد شد و استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها و طرح‌های نیازمند جذب سرمایه در حضور سرمایه‌گذاران به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11267
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید