parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/11/15 - 05:52
  • - تعداد بازدید: 8
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

تغییر قابل توجه اعضای هیئت علمی دانشگاه طی 16 ماه اخیر

خراسان شمالی نیز که پیش از انقلاب نهادی آموزشی برای تربیت کادر بهداشت و درمان نداشت، اکنون دانشگاهی با رشته‌های مهم پزشکی و پیراپزشکی دارد که در آن بیش از 2 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.





به گزارش وبدا؛ خدمات انقلاب اسلامی در حوزه آموزش از جمله بی نظیرترین اقدامات محسوب می شود به طوری که رشد درصد باسوادی و پذیرش دانشجو تا آخرین حد ممکن بوده است.





این سوادآموزی تنها به مقاطع حداقلی اکتفا نکرده و در سطوح عالی نیز ادامه داشته است؛ از سوی دیگر استان های کم برخوردار کشور نیز از این امکانات بهره مند هستند تا عدالت آموزشی تا حد قابل قبولی رشد کرده باشد.



اما هر جه به جلو حرکت کرده ایم، سرعت رشد و توسعه نیز بیشتر شده است و از این رو در ادامه به برخی از شاخص های آموزشی در حوزه اعضای هیات علمی خواهیم پرداخت.



 



دکتر احمد وثوقی مطلق، معاون آموزشی دانشگاه در این خصوص اظهار کرد: اکنون دانشگاه 42 عضو هیات علمی رسمی دارد که 12 نفر از آنان طی 16 ماه گذشته جذب شده اند؛ به عبارتی طی این مدت تعداد اعضای هیات علمی رسمی 40 درصد رشد داشته است.



 



وی افزود: همچنین اعضای هیات علمی پیمانی با رشد 55 درصدی از 51 نفر به 80 نفر افزایش یافته است و هیات علمی تعهدی نیز 24 درصد رشد را نشان می دهد.



 



دکتر وثوقی‌مطلق تصریح کرد: به صورت کلی اکنون 139 عضو هیات علمی در مرتبه استادیاری در دانشگاه فعالند که نسبت به ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم 6 نفر افزوده شده اند.



 



معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رشد 75 درصدی اعضای هیات علمی در مرتبه دانشیاری خبر داد و گفت: دانشگاه اکنون 2 عضو هیات علمی در مرتبه استاد تمام نیز دارد که به دانشجویان مسیر کسب علم را می آموزند.



 



وی افزود: معاونت آموزشی دانشگاه طی این مدت برای نخستین بار صندوق قرض الحسنه اعضای هیات علمی را راه اندازی کرد و در این راستا به 6 نفر نیز تسهیلات ارائه شد؛ از سوی دیگر بیش از 200 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند که در قیاس با دولت قبل رشد 60 درصدی را نشان می دهد.



 



دکتر وثوقی با اشاره به رشد کم نظیر جذب دانشجو در استان طی سال اخیر، گفت:  پذیرش دانشجو استادیار 100 درصد، پذیرش دانشجو دکترای حرفه ای 29 درصد و پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد 86 درصد رشد داشته است.



 



وی در انتها تأکید کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 116 کلاس آموزشی ضمن خدمت به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11554
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید