parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/27 - 16:32
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

توجه ویژه دستگاه قضا به رفع موانع پیش روی حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی

دکتر فاطمه عروجعلیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دیدار رئیس قوه قضاییه با دانشجویان و اساتید که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه بهداشتی و درمانی استان، خواستار توجه ویژه دستگاه قضا به رفع موانع و مشکلات پیش روی این حوزه در استان خراسان شمالی شد.

 



به گزارش وب‌دا، دکتر فاطمه عروجعلیان صبح چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 در مراسم دیدار رئیس قوه قضاییه با دانشجویان و اساتید که در دانشگاه بجنورد برگزار شد، به عنوان سخنران حضور یافت و اظهار داشت: همانگونه که می‌دانیم مهمترین رسالت دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیئت علمی این دانشگاه در درجه اول تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای ارتقای سطح سلامت جامعه و پس از آن انجام پرژوه‌هاي بنيادي و كاربردي به منظور خلق دانش و ثروت و ارائه خدمات و مشاوره‌های تخصصی به جامعه و مردم محروم استان، سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی است.



 



وی افزود: رسالت ما مشاركت در توسعه و بهبود سلامت جامعه و ارتقاء موقعيت علمي کشور درعرصه‌هاي ملي و بين‌المللي از طريق ايجاد بسترها و فضاي مناسب براي يادگيري و آموزش دانش پزشکی و فناوري‌هاي نوين پزشكي است.



 



عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همانطور که انتظار می‌رود متخصصان و اساتید فعال دانشگاه به تربیت دانش آموختگانی بپردازند که بتوانند در ابعاد آموزشی، پژوهشی، مشاوره‌ای، تولیدی و خدمات پزشکی انجام وظیفه کنند و یا با بهره‌گيري از منابع و امكانات به روز دنیا براي انجام پروژه‌های بنيادي و كاربردي در برقراري ارتباط فعال با سياستگذاران و متوليان پژوهش و فناوري كشور کوشش نمایند.



 



وی افزود: مطمئناً حرفه‌های مرتبط با پزشکی این وظایف خطیر را بعهده دارند و در این بین آشنایی جامعه پزشکی و دانشجویان با فناوری‌های نوین پیشتاز در دنیا از قبیل نانو فناوری، سلول‌های بنیادی و علوم مرتبط با پزشکی بازساختی نقش ممتازی را  ایفا می‌کنند که اگر به آن پرداخته نشود به زودی از میدان رقابت سرسختانه دانش و فناوری و توسعه عقب خواهیم ماند.



 



دکتر عروجعلیان تصریح کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اینکه تاکنون تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن زمینه آموزش و پرورش نیروهای متخصص و متعهد و نخبه انجام داده است اما به دلیل محرومیت‌هایی که در برخی موارد ایجاد مانع نموده‌اند  هنوز به چشم‌اندازهای تبیین و تعیین شده اش نرسیده است.



 



وی خاطرنشان کرد: تا آنجا که خود شاهد بوده‌ایم استفاده از پتانسیل‌های بالقوه استان در جهت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی، نخبه‌پروری و ایجاد مرجعیت علمی از دیرباز دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بوده است اما این اهداف مگر با ارتقاء سطح علمی، افزایش کیفیت آموزش، تحقیقات و فراهم‌آوری زمینه توسعه فناوری در استان و حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های مسئول، میسر نمی‌شود.



 



عضو 2 درصد دانشمندان برتر جهان تأکید داشت: لذا بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه علمی این استان از حضرتعالی و دست اندرکاران  محترم درخواست دارم که توجه ویژه ای به رفع این موانع مبذول فرمایند.



 



وی افزود: از دیرباز استان خراسان شمالی موقعیت استراتژیک ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و یا حتی کوتاه مدت داشته است و شایسته است که سرمایه گذاری‌ها با سرعت و حسایت بیشتری صورت پذیرد.



 



دکتر عروجعلیان تشریح کرد: بدین منظور توسعه و پیشرفت استان در حیطه پزشکی نیاز به توجه ویژه دارد که کمک به توسعه و پیشرفت فناوری در استان، کمک‌های مادی و معنوی به توسعه روش‌های نوین درمان مثل سلول درمانی و روش‌های نوین پیشگیری از بیماری‌ها که نیازمند مساعدت و یاری ویژه مسئولین محترم است.



 



وی افزود: حمایت‌های مالی و تخصصی از ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ضروری که بر ای تبدیل علم به ثروت ضروری هستند  مانند ساخت Clean Room و فراهم آوری تجهیزات پزشکی موردنیاز استان  در زمینه پزشکی، پیراپزشکی و علوم مرتبط، حمایت از واحد های فناور و شرکتهای دانش بنیان در زمینه پزشکی، حمایت‌های مادی و معنوی از تبادل اساتید و متخصصین و دانشجویان پزشکی با مراکز بین المللی فعال  از جمله خواسته‌های این مجموعه است.



 



وی در انتها گفت: در آخر باتوجه به شاخص‌های جمعیتی و TFR مناسب استان بیمارستان کنونی قابلیت پاسخگویی به مادران و کودکان استان را ندارد، لذا از طرف زنان و کادر پزشکی مرتبط با مادر و کودک یکی از مطالبه مهم تأسیس بیمارستان مادر و کودک در مکان بهینه، در دسترس  و داخل استان می باشد، که مادران و کودکان استان آواره بیابان‌ها نشوند.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12018
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید