parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/07/17 - 11:44
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

جلسه ستاد اجرایی پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی پزشکی خانواده با حضور مدیران عضو و ریاست دکتر شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هدف بررسی و رفع چالش‌ها در راستای اجرای بهتر برنامه پزشکی خانواده شهری و نظام ارجاع در استان برگزار شد.

 



به گزارش وب‌دا، دکتر جواد شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه که روز دوشنبه 17 مهرماه 1402 در محل ستاد دانشگاه برگزار شد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تسهیل در امور مربوط به استقرار اجرا و توسعه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در استان استفاده کرد.



 



وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت آحاد جامعه هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اقدامی پایه‌ای برای تحقق این هدف است که در صورت شکل‌گیری درست سازوکارهای آن، شاهد کاهش هزینه‌های درمانی خواهیم بود.



 



بر اساس این گزارش؛ اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرستان‌های مانه و سملقان و شیروان آغاز شده است که در قالب این طرح، برای هر ایرانی با در نظر گرفتن کد ملی، پرونده سلامت تشکیل می شود. با تشکیل پرونده سلامت در گام اول بسته‌های خدمتی بهداشتی و پیشگیرانه از جمله سنجش عوامل خطر و بیماری های مختلف، انجام می‌شود اما در صورت بیماری، فرد به پزشک طرف قرارداد مراجعه می‌کند و در صورت نیاز برای بستری به بیمارستان ارجاع می‌شود؛ به طوری که دریافت خدمات دولتی از مسیر سلامت خانواده کاملا اختیاری است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12480
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید