parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/10 - 11:23
  • - تعداد بازدید: 16
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

حمایت کامل قوه قضائیه برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان

حجت‌الاسلام براتی‌زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برای تحقق عدالت در سلامت و پیشبرد برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان حمایت کامل داریم، یکی از مسیرهای امیدبخشی به جامعه را اجرای طرح‌های عملیاتی دانست و عنوان کرد: ساخت بیمارستان مادر و کودک یکی از موضوعات اساسی این حوزه است که با توجه به فرصت اندک برای استان، پیگیری‌های قضایی خود را آغاز کرده‌ایم تا این مهم سریع‌تر به نتیجه برسد.

 



به گزارش وب‌دا، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار با دکتر شاهین‌فر که روز شنبه 10 تیرماه 1402 انجام شد، ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های امیدبخش برای جامعه، اظهار کرد: سلامت حوزه مهمی است که همه ما نسبت به آن مسئولیم.



 



وی با بیان اینکه مجموعه قوه قضائیه، کمک و حمایت‌های خود را نسبت به هیچ دستگاهی دریغ نکرده است، تصریح کرد: در مقابل انحرافات نیز با هیچ احدی تعارف نداریم و برای برقراری عدالت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سلامت و... مصمم هستیم.



 



وی ساخت بیمارستان مادر و کودک را کار ارزشمندی در استان برشمرد و خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: حسن نیت شما در طی سالیان که مدیری توانمند، جهادی و دلسوز هستید برای نظام، کشور و استان به اثبات رسیده است، بنابراین پیگیر تحقق این پروژه باشید.



 



رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به فرصت اندک باقیمانده برای پروژه بیمارستان مادر و کودک و با تأکید بر اینکه این مهم عملا باید انجام شود، تصریح کرد: پیگیری‌های قضایی خود را آغاز کرده‌ایم و گزارش‌های کتبی در حال تکمیل است.



 



حجت‌الاسلام براتی‌زاده با اشاره به جایگاه پایین خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه‌ای گفت: یقین داریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و به کمک دستگاه‌های اجرایی می‌توان شاهد ارتقای استان و اجرای عدالت در حوزه‌های مختلف بخصوص در بخش سلامت باشیم.



 



عبور از میانگین کشوری در شاخص تخت‌های بیمارستانی با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا



 



دکتر جواد شاهین‌فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میانگین کشوری تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 1.8 است، عنوان کرد: این شاخص در خراسان شمالی 50 درصد کمتر از میانگین کشوری است.



 



وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و توسعه مراکز درمانی ازجمله بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، بیماستان پورسینا آشخانه، بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگلان و نیز کلنگ‌زنی و اجرای بیمارستان مادر و کودک که بزرگ‌ترین پروژه درمانی داخل شهری استان محسوب می‌شود، از میانگین‌‌ کشوری در برخی از شاخص‌های حوزه سلامت عبور خواهیم کرد.



 



وی سرعت پیشرفت پروژه بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگلان را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: این پیشرفت‌ها با همین شتاب در حوزه‌های بهداشت، آموزش، پژوهش و.... نیز در حال تداوم است.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، راه‌اندازی مراکز درمانی با استفاده از علوم با تکنولوژی بالا را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری برشمرد و عنوان کرد: سلول‌درمانی یکی از این برنامه‌ها است که در آینده عملیاتی خواهد شد.



 



وی بیان کرد: علاوه بر ساخت‌وسازهای وسیع و توسعه فیزیکی مراکز بهداشتی و درمانی استان، در حوزه آموزش هم به دنبال ارتقای کیفی و علمی دانشگاه و افزایش رشته‌های دستیاری و سایر رشته‌های علوم پزشکی هستیم.



 



دکتر شاهین‌فر اشاره‌ای نیز به اقدامات بین‌المللی دانشگاه داشت و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی بین‌المللی در حال اجرا است و در حوزه جذب بیمار خارجی نیز اقداماتی برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی شده است که بنا داریم استان خراسان شمالی را به قطب گردشگری سلامت تبدیل کنیم.



 



وی البته اشاره‌ای نیز به محدودیت‌های زیرساختی استان برای گسترش اقدامات توسعه‌ای دانشگاه داشت و با بیان اینکه لازمه پیشرفت، ریسک‌پذیری است، عنوان کرد: دسترسی راحت مردم به خدمات حوزه سلامت، مصداق بارز عدالت در سلامت است که فرصت این دیدار را غنیمت شمرده و از حمایت‌های مجموعه قوه قضائیه استان از جمله رئیس‌کل دادگستری و دادستان، بابت حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌نظیر در راستای تحقق اهداف متعالی حوزه سلامت استان تقدیر و قدردانی دارم.



 



گفتنی است؛ در این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام گرفت، اعضای هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز حضور داشتند.



 



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12150
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید