parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/19 - 01:26
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

خراسان شمالی؛ ظرفیتی جدید برای جذب بیماران بین الملل

سفیر ایران در ترکمنستان در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به موقعیت‌های ویژه و ظرفیت‌هایی که اخیرا در این دانشگاه ایجاد شده است، اشاره و اعلام کرد: راه اندازی و توسعه بخش‌ پذیرش بیماران بین‌الملل، خراسان شمالی را به ظرفیتی جدید برای توسعه گردشگری سلامت تبدیل کرده است.

 



به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ مجتبی روزبهانی در این دیدار که در محل سفارتخانه انجام شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، با هم‌افزایی سایر دستگاه ها و کمک سفارت و دفتر نمایندگی امور خارجه می تواند به کریدوری برای صادرات تجهیزات پزشکی به ترکمنستان تبدیل شود.



 



وی یادآوری کرد: بسترهای ایجادشده در حوزه جذب بیماران بین الملل و توسعه گردشگری سلامت در استان خراسان شمالی چشم گیر و قابل تحسین است، می توان با معرفی بهتر این ظرفیت ها، به بهره وری بهینه در این حوزه دست یافت.



 



روزبهانی همچنین یادآوری کرد: ظرفیت های بهداشتی، درمانی و دارویی ایران در منطقه بی رقیب است و این تجهیزات از نظر فناوری با تجهیزات به روز و پیشرفته دنیا مانند آلمان برابری می کند و خراسان شمالی می‌تواند از طریق کشورهای منطقه، حوزه فعالیت‌های بین‌المللی را تقویت کند.



 



  رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار برنامه‌های این دانشگاه برای دست یافتن به توسعه پایدار را بیان و عنوان کرد: توسعه دیپلماسی علمی و گسترش همکاری با همسایگان در اولویت برنامه هاست و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.



 



دکتر جواد شاهین‌فر با بیان اینکه برنامه‌های این دانشگاه با سه محوریت هوشمندسازی، مجازی‌سازی و بین‌المللی سازی و با فراهم کردن زیر ساخت ها به سرعت در حال پیشرفت است، اعلام کرد: طرح هوشمندی سازی در برخی از بیمارستان های استان با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پیاده‌ سازی شده است.



 



وی همچنین گردشگری سلامت این استان را از ظرفیت های خوب و ویژه خراسان شمالی اعلام و تصریح کرد: همزمان با وجود ظرفیت های طبیعی در استان، بسترهای بیمارستانی و خدمات درمانی نیز با راه اندازی بخش های آی پی دی و بین الملل در تعدادی از بیمارستان های استان برای پذیرفتن بیماران خارجی آماده و فراهم شده است.



 



گفتنی است؛ در این دیدار مقرر شد، سفیر ایران در ترکمنستان در برنامه ای به خراسان شمالی سفر و از ظرفیت‌های حوزه سلامت استان در راستای توسعه فعالیت‌های مشترک با کشور ترکمنستان بازدید کند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12630
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید