parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/10 - 07:54
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

خروج کیست 13 سانتیمتری از شکم خانم 17 ساله در بیمارستان پورسینا

در عملی موفقیت آمیز، زیر نظر دکتر گنابادی پزشک متخصص زنان و زایمان کیست 13 سانتیمتری تخمدان از شکم بانوی 17 ساله در بیمارستان پورسینای آشخانه خارج شد.





دکتر گنابادی روز سه‌شنبه 10 مردادماه 1402 با اعلام این خبر در گفتگو با وبدا؛ جزئیاتی از این جراحی را تشریح و بیان کرد: خانم 17 سال متأهل با علائم درد شکمی شدید که در 6 ماه قبل با تشخیص کیست تخمدان درگیر بود، جهت درمان مراجعه کرد و پس از تشخیص و سونوگرافی اورژانسی کیست تخمدان 13 سانتیمتری تشخیص داده شد.





وی با بیان اینکه این کیست دارای چسبندگی کامل به تخمدان راست و بخشی از لوله رحمی راست بود، ادامه داد: این خانم در بیمارستان پورسینای آشخانه تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبخاته بدون آسیب به تخمدان و لوله رحمی کیست کاملا خارج شد.





وی با اشاره به اینکه چسبندگی لوله رحمی احتمال بارداری را کاهش می دهد، اعلام کرد: این خانم جوان قصد بارداری داشت و خوشبختانه با این عمل موفق، مشکلی در بارداری نخواهد داشت.





دکتر گنابادی عنوان کرد: کیست‌های تخمدان در صورت درمان نشدن عوارض خطرناکی به همراه خواهند داشت، به صورتیکه کیست‌های بزرگ دچار چرخش می‌شوند و به همراه چرخش خود تخمدان را نیز می‌چرخانند که این امر باعث آسیب به تخمدان درگیر می‌شود و چنانچه نسبت به جراحی اورژانسی اقدام نشود تخمدان ولوله رحمی از بین خواهد رفت.





وی توصیه کرد: بانوان و دخترانی که دارای دردهای شکمی، لکه بینی و نامنظمی سیکل قاعدگی هستند برای پیشگیری از مشکلات حاد به پزشک متخصص مراجعه کنند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12259
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید