parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/07/19 - 12:56
  • - تعداد بازدید: 13
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

دستاوردها و برکات سفر مقام معظم رهبری در حوزه سلامت در تاریخ ماندگار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با یادآوری 19 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، این سفر را رویدادی به یاد ماندنی در تاریخ حوزه سلامت این استان به شمار آورد که دستاوردهای ارزشمندی برای این حوزه به همراه داشته و مردم استان همچنان از برکات مادی و معنوی آن بهره‌مند هستند.

 



دکتر جواد شاهین‌فر روز چهارشنبه 19 مهرماه 1402 در گفت و گو با وبدا، با بیان اینکه اختصاص اعتبار به 33 پروژه حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از برکات و دستاوردهای سفر رهبری در این حوزه است که تحول بزرگی در شاخص های سلامت را به همراه داشت، افزود: توجه رهبر معظم انقلاب به حوزه سلامت استان، سبب توسعه و جهش در زیرساخت های این حوزه شد و امروز مردم با دسترسی به خدمات مطلوب تر، به برکات این سفر دست یافته اند.





وی افزود: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد یکی از این پروژه‌ها بود که با 320 تخت مصوب و اختصاص 430 میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و به عنوان یک مرکز جامع آموزشی درمانی و پژوهشی با 23 بخش بستری فعال در حال حاضر با میانگین  6هزار نفر بستری در ماه به مردم خدمات ارائه می‌دهد.





وی بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد را از دیگر مصوبات مهم این سفر یاد و عنوان کرد: با تامین 117 میلیارد ریال اعتبار، تجهیرات به روز و استاندارد برای مرکز فراهم شده و امروز این مرکز با میانگین 300 بستری در ماه به مردم خدمات شایسته ای را ارائه می کند.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرکز، بیماران علاوه بر بهره‌مندی از تعرفه خدمات دولتی، دیگر مجبور به تحمل شرایط سخت و هزینه‌های بسیار برای پیگیری درمان خود در استان‌های مجاور و پایتخت نیستند و بخش مهمی از برنامه دانشگاه در خصوص تعالی نظام سلامت نیز رقم خورده است.





دکتر شاهین‌فر که به عنوان نخستین رئیس و بنیان‌گذار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز شناخته می‌شود، با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت استان تا پیش از سفر رهبری، تصریح کرد: با اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار مرکز تشخیص سرطان استان احداث و راه اندازی شده است و اکنون با بهره گیری از تجهیزات درمانی شیمی درمانی-پرتو درمانی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و تشخیص سرطان به طور متوسط به 400 بیمار بستری و سرپایی ارائه خدمت و رنج مضاعف بیماران برای درمان سرطان کاسته شده است.



 



وی افزود: احداث 12 مركز و پايگاه بهداشتي و درماني شهري و روستايي در مناطق مختلف استان با اعتبار 74 ميليارد ريال، احداث و راه اندازي 17 پايگاه اورژانس جاده اي شهري و روستايي با رقمي افزون بر28  ميليارد ريال و خريد تجهيزات پزشكي بيمارستان‌هاي استان به مبلغ حدود 70 ميليارد ريال، از ديگر مصوبات این سفر بود که در راستای خدمات‌دهی به مردم مناطق محروم خراسان شمالی اجرایی شد.





وی عنوان کرد: سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مجموع با اختصاص قریب به 900 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان چراغ راه برای ادامه مسیر و زمینه‌ساز تحول در نظام سلامت استان شد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12489
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید