parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/11/12 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

دستورات ویژه وزیر برای ارتقای بهداشت و درمان خراسان شمالی

در دیدار دکتر وحیدی، نماینده مردم 5شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی و نیز دکتر پورنقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با وزیر بهداشت، اهم موضوعات حوزه سلامت استان مطرح و دستورات ویژه‌ای از وزیر بهداشت اخذ شد.

 



دکتر محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با وبدا در خصوص این دیدار گفت: تجهیز مرکز درمانی راز و جرگلان برای رفع محرومیت در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ضرورت دارد و باید به این حوزه توجه شود.



 



وی در رابطه با کمبود نیروی بهورز در خراسان شمالی، تأکید کرد: ۸۰۰ روستا در خراسان شمالی وجود دارد که ۵۰ درصد جمعیت استان نیز روستایی هستند و در حال حاضر استان ۲۰۰ نیروی بهورز نیاز دارد.



 



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان مانه و سملقان دارای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است اما فقط یک بیمارستان ۳۲ تخت خوابی دارد و همچنین تنها شهرستان مرزی استان(راز و جرگلان) فاقد بیمارستان است که نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت است.





گفتنی است؛ در پایان این دیدار که رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دکتر صدوقی معاون توسعه وی و نیز دکتر رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، از دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت، دستورات ویژه‌ای برای موضوعات مطرح‌شده و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان، اخذ شد.



 



بر اساس این گزارش؛ 



 



پیگیری محدودیت سقف پرداخت کارانه جراحان مرکز قلب بجنورد



درخواست فلوشیپ اینترونشن قلب و عروق



تأمین اعتبار برای تجهیزات بیمارستانی و تعمیر اساسی تأسیسات و تجهیزات دانشگاه



درخواست جذب 28 پزشک در 7 شهرستان استان



رفع کمبودهای نیروهای بهورز در استان



تسریع در جذب نیروی انسانی مرکز درمانی راز و جرگلان



درخواست مساعدت برای تجهیز مرکز درمانی راز و جرگلان



تأمین اعتبار برای تسویه بدهی‌های پرسنلی دانشگاه



درخواست اختصاص دستگاه اندوسونوگرافی برای استان



ازجمله مهم‌‌ترین مواردی بود که دستور ویژه وزیر برای گره‌گشایی و تسریع در اجرایی شدن درخواست‌ها در راستای توجه به حوزه سلامت خراسان شمالی و ارتقای شاخص‌‌های بهداشت و درمان استان را دریافت کرد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11547
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید