parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/10 - 09:32
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

دعوت معاون بهداشت دانشگاه از مردم برای تزریق واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تمام افراد واجد شرایط بالای 18 سال که 6ماه از تزریق واکسن کرونای آنها گذشته است دعوت کرد تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

 دکتر محمدرضا اکبری روز شنبه 10 دی‌ماه 1401 در گفتگو با وب‌دا افزود: افراد با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود، نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.





وی تأکید کرد: در شرایط کنونی، ضروری است که شهروندان به‌منظور تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا سهل‌انگاری و عادی انگاری‌ها منجر به طغیان و بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا در استان می‌شود.



 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سه مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اومیکرون که در بسیاری کشورهای جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شده است، عنوان کرد: با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به  این زیر سویه های جدید خواهیم بود.





وی با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک مناسب، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی در عدم ابتلا به بیماری کرونا نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: باید در صورت ابتلا به علائم شبیه به سرماخوردگی از حضور در دورهمی‌ها و ارتباط با سالمندان خانواده اجتناب شود.



 



گفتنی است؛ در آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، شهرستان بجنورد در وضعیت نارنجی کرونایی، فاروج و گرمه در وضعیت آبی و شهرستان‌های شیروان، راز و جرگلان، جاجرم، مانه و سملقان و اسفراین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11432
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید