parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/24 - 15:13
  • - تعداد بازدید: 12
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

دفاع قاطعانه سرپرست دانشگاه به نفع حوزه سلامت مردم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمین پیشنهادی راه و شهرسازی برای ساخت بیمارستان زنان در مسیر سیل است، گفت: بیمارستان امام رضا(ع) وقف درمان است و می‌شود با همکاری شهرداری اکنون بیمارستان را در این محل ساخت.

 



به گزارش وب‌دا، دکتر جواد شاهین فر شنبه شب 23 اردیبهشت ماه 1402 در جلسه شورای شهر بجنورد که به منظور جانمایی بیمارستان مادر و کودک برگزار شد، اظهار کرد: این بیمارستان مجوزهای لازم را دریافت کرده و پول آن نیز اکنون در حساب است.



 



وی ادامه داد: پیش از این دانشگاه علوم و پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت بیمارستان در زمینی در شهرک گلستان که البته در مسیر سیلاب است، تفاهم کرده اند؛ بنابراین عملا ساخت بیمارستان در این مکان ممکن نیست.



 



وی در خصوص مالکیت زمین‌های بیمارستان امام رضا(ع) و اطراف آن افزود: تمامی این زمین‌ها با  مدرک و سند، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است و اقدامات لازم برای مالکیت آن را در دستور کار داریم.



 



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: این منطقه را مالکین برای درمان به وزارت بهداری وقف کردند لذا هرگونه بهره‌برداری دیگر از این منطقه خلاف است.



 



دکتر شاهین‌فر عنوان کرد: برای تعیین زمین مناسب بیمارستان بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و موضوعاتی از جمله دسترسی آسان مردم و پدافند غیرعامل، ساعت‌ها کار کارشناسی انجام شده است و اکنون کارشناسان بیمارستان امام رضا(ع) را برای احداث بیمارستان اختصاصی مادر و کودک بسیار مناسب می دانند.



 



وی با تأکید بر اینکه شورای شهر باید تصمیمی شجاعانه برای مردم بجنورد بگیرد، گفت: قطعا زمین‌های بهتری نیز وجود دارد اما در اختیار مالکان خصوصی است لذا در اختیار گرفتن آن تقریبا ممکن نیست.



 



دکتر شاهین‌فر با تأکید مجدد بر اینکه زمین بیمارستان امام رضا(ع) و اطراف تماما مربوط به دانشگاه است، گفت البته اکنون نیمی از آن در تملک شهرداری است پس برای مردم بیایید به صورت مشارکتی اقدام کنیم.



 



وی با بیان اینکه در نهایت قرار است مردم شهر و مادران و کودکان ما از خدمات این بیمارستان تخصصی بهره‌مند شوند، گفت: اکنون زمین در کنار بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آماده است؛ اما آیا مردم برای ساخت بیمارستان مادر و کودک در آنجا راضی هستند؟



 



نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: محل بیمارستان امام رضا(ع) بهترین مکان برای احداث بیمارستان زنان است و گره پروژه توسعه مفخم را نیز باز می‌کند لذا شورای شهر باید از این فرصت بهره ببرد.



 



دکتر سیدمحمد پاکمهر با بیان اینکه امروز مردم در دسترسی به بیمارستان امام حسن(ع) از خدمات حمل و نقل محروم و برای رفت و آمد به این مرکز درمانی با مشکل مواجه هستند، بیمارستان مادر و کودک قرار است با ارائه خدمات درمانی تخصصی، این مشکلات را تسهیل کند.



 



وی با اشاره به اینکه در پیشنهادات شهرداری برای جانمایی بیمارستان، هیچکدام از زمین‌ها در مالکیت شهرداری نیست، عنوان کرد: پیشنهادات نباید به گونه‌ای ارائه شود که سمت و سوی غیر عملی داشته باشد.



 



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مکان بیمارستان امام رضا(ع) برای درمان وقف شده است، و با جانمایی بیمارستان مادر و کودک در این مکان، علاوه بر تحقق نیت واقف، گره طرح توسعه مکان تاریخی مفخم هم گشوده می‌شود و می‌توان این دو پروژه بزرگ را پیش برد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12005
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید