parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/19 - 09:52
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

سرعت سرایت‌پذیری زیر سویه‌های امیکرون بسیار بالاست/ ضرورت تکمیل واکسیناسیون کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به سرایت‌پذیری بالای زیر سویه‌های امیکرون و هشدار نسبت به این موضوع، بر ضرورت تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

به گزارش وب‌دا، دکتر محمدرضا اکبری شامگاه یکشنبه 18 دی‌ماه 1401 در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک صدا و سیمای استان، بیان کرد: زیرسویه‌های ویروس امیکرون وارد کشور شده است و اکنون ضروری است که شهروندان، به ویژه افراد بالای 18 سال که 6 ماه از تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.



 



وی با بیان اینکه سرعت سرایت‌پذیری این سویه‌ها یک ونیم برابر بیشتر از سویه دلتاست، اضافه کرد: ایمنی بدنی افراد واکسن‌زده 20 برابر بیشتر از واکسن نزده‌هاست و مانع ابتلای سخت به بیماری و بستری آن‌ها می‌شود.



 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رعایت سخت‌گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی را متذکر و یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا دو راهکار مهم و ضروری برای مبارزه با این بیماری است.



 



وی خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است که افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیمار‌های قلبی و عروقی و سرطان به دلیل پایین بودن سد ایمنی بدنی در اولین فرصت واکسیناسیون کرونای خود را تکمیل کنند.



 



دکتر اکبری با اشاره به این که سبد واکسن کرونا در استان تکمیل و به مقدار لازم موجود است، عنوان کرد:  واکسیناسیون در تمام مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت، خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و مراکز تجمیعی انجام می‌شود و مراکز نمونه‌گیری نیز از صبح تا 17 هر روز فعال هستند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11461
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید