parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/16 - 07:04
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

شیر خشک رژیمی تنها باید با نسخه پزشک استفاده شود

کارشناس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شیر خشک معمولی به حد کافی در استان توزیع می‌شود، گفت: شیر خشک رژیمی باید تنها با نسخه پزشک مصرف شود.

مرضیه رحیمی روز سه‌شنبه 15 آذرماه 1401 در گفتگو با وبدا اظهار کرد: برخی شیر خشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه تکنولوژی ساخت پیچیده‌ای دارند و همین امر سبب شده توجیه اقتصادی برای ساخت در داخل کشور را نداشته باشند.





کارشناس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو خراسان شمالی ادامه داد: از این رو مواد اولیه از برخی شرکت های محدود خریداری و وارد کشور می‌شود.





وی افزود: به دلیل تسویه ارزی، تاخیراتی در ثبت سفارش وجود داشت لذا فرآورده ها با تاخیر تامین می شود؛ این امر توسط سازمان غذا و دارو در حال پیگیری است.





رحیمی با بیان اینکه شیر خشک معمولی به حد کافی در استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که شهروندان در تأمین این نوع شیر خشک با مشکل مواجه شدند می‌توانند با معاونت غذا و دارو تماس گرفته تا برای تامین بدون دغدغه این محصول، راهنمایی شوند.





کارشناس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شیر خشک‌های رژیمی تنها با نظر پزشک باید استفاده شود، افزود: با وجود نسخه پزشک که تا 6 ماه نیز اعتبار دارد، می توان این محصول را تهیه کرد.





رحیمی در انتها گفت: مادران عزیز اصراری بر استفاده از برند خاصی نداشته باشند و از محصولی که وفور بیشتری در بازار دارد استفاده کنند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11369
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید