parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1403/01/02 - 10:50
  • - تعداد بازدید: 15
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

صدور 284 اخطاریه بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام 3 هزار و 23 بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط از ابتدای آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون خبر داد و گفت: در این طرح، بازرسی از اماکن اقاکتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه های مسافربری انجام و 284 اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

بهروز علیزاده در گفت و گو با وبدا؛ افزود: تاکنون 33 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 2 واحد نیز تعطیل شدند.



وی عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه 501 بازرسی از اماکن عمومی، 31 بازرسی از اماکن اقامتی، 359 بازرسی مشترک، 11 بازرسی از پایانه های مسافربری و 2 هزار بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند.



وی با اعلام این که همچنین  هزار و 915 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است، بیان کرد: در این مدت به طور متوسط 114 بازرس در روز در قالب 26 اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند.



بهروز علیزاده با اشاره به اینکه 913 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد 913 مورد سنجش صورت گرفته و تعداد 44 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شده است.



وی افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی 1403 به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت می کنند.



گفتنی است طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند 1402 آغاز شده است که تا 25 فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12828
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید