parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/06 - 02:51
  • - تعداد بازدید: 8
  • - زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • /appsettingFree

ضرورت تلاش جمعی برای کمک به احداث بیمارستان مادر و کودک

در آستانه هفته سلامت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه معاونان و مدیران ستادی خود، میهمان نماینده ولی فقیه در استان بودند تا ضمن ارائه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت (9 الی 15 اردیبهشت ماه)، گزارشی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه ارائه دهند؛ گزارشی که در آن آخرین خبرها در خصوص اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک محور صحبت‌ها قرار گرفت.

 



نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار بر ضرورت تلاش جمعی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای احداث ابر پروژه بیمارستان تخصصی مادر و کودک تأکید کرد؛ تاکیدی که البته جنبه ضرورت عدم تعلل در معرفی زمین مناسب برای ساخت بیمارستان از سوی نهادهای ذی ربط پررنگ تر به نظر می رسید چرا که اگر در این خصوص تسریع صورت نگیرد، ممکن است به جهت عدم تخصیص اعتبار لازم، کلنگ زنی آن به سال‌های آینده موکول شود.



 



به گفته حجت الاسلام نوری، بیمارستان مادر و کودک تنها برای دانشگاه علوم پزشکی استان نیست و اختصاص به همه مردم دارد و همه دستگاه ها و مجموعه های استانی باید تلاش کنند تا این زیرساخت در استان ایجاد شود.



 



وی متضرر اصلی تعلل در معرفی زمین مناسب برای احداث این بیمارستان را مردم دانست و افزود: اگر در این خصوص تأخیر و تعلل صورت گیرد، ممکن است بودجه تخصیصی برای این پروژه برگشت بخورد و همه استان ضرر می کند و نیاز هست جلسات فشرده گذاشته شود تا این موضوع زودتر به نتیجه برسد.



 



به گفته وی، همه نهادها و ارگان‌ها در تأمین سلامت و درمان مردم مسئولند، هرچند در این خصوص پیگیری امورات و مدیریت‌ها با دانشگاه علوم پزشکی است.



 



نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگه بیمارستان خوبی برای مادر و کودک نداشته باشیم، مسئله‌ساز خواهد بود و هر کدام از امور دچار چالش شود، دامان همه را می‌گیرد، چرا که برای دریافت خدمات در حوزه مادران و کودکان باید بیماران راهی سایر استان‌ها شوند که علاوه بر هزینه درمان، هزینه‌های دیگری همچون اسکان و رفت و آمد و خطرات احتمالی مطرح خواهد شد.



 



حجت الاسلام نوری همچنین هفته سلامت را نیز گرامی داشت و توجه به بحث سلامت را از مقوله‌های مهم در هر جامعه‌ای دانست و تأمین نیروی مجرب و توانمند و امکانات لازم را از جمله زیرساخت‌های تأمین سلامت عنوان کرد.



 



تلاش برای افزایش رشته‌های دانشگاهی، توجه ویژه به تربیت متخصصان حوزه بهداشت و درمان، توجه ویژه به مسائل فرهنگی، توجه به توسعه زیرساخت ها و... از دیگر موضوعات مورد اشاره حجت الاسلام نوری در این نشست صمیمی بود.



 



وی البته از اقدامات جهادی و خستگی ناپذیر دکتر شاهین فر و تیم دانشگاه در توجه ویژه به سلامت و بهداشت مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار استان تقدیر و تشکر کرد.



 



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست از حمایت ها و بیانات نماینده ولی فقیه در استان در حوزه های مختلف خصوصا تاکید بر جانمایی زمینی مناسب برای احداث بیمارستان مادر و کودک، در خطبه های نماز جمعه مرکز استان تشکر و قدردانی کرد.



 



در این نشست، موضوع احداث زمین مناسب برای ساخت ابر پروژه درمانی استان یعنی بیمارستان تخصصی مادر و کودک بخش مهمی از صحبت های دکتر شاهین فر را به خود اختصاص داد.



 



دکتر شاهین فر در این خصوص گزارش کاملی از روند طی شده برای معرفی زمین از سوی نهادهای ذی ربط ارائه داد و تاکید کرد که نباید در معرفی زمین تعلل صورت بگیرد چرا که اعتبار تخصیصی برای آن برگشت خواهد خورد و کلنگ زنی آن به سال های آینده موکول خواهد شد.



 



وی به صورت مختصر هم به چگونگی انتقال محل احداث بیمارستان امام حسن(ع) از خیابان تختی بجنورد به مکان فعلی و همچنین اخذ موافقت ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک از سال 88 تاکنون که هیچ اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است هم اشاره کرد.



 



وی ادامه داد: بیمارستان تخصصی مادر و کودک نه برای دانشگاه علوم پزشکی استان که برای مادران و کودکان هم استانی مان است و منافع آن به خود استان باز می گردد و البته تاکنون زمین هایی برای احداث بیمارستان از سوی برخی نهادها پیشنهاد شده است که استانداردهای لازم چه از نظر مساحت و چه موقعیت را ندارد و لازم است تلاش شود تا با تسریع در معرفی زمین مناسب، اعتبار تخصیص پیدا کرده برای احداث این بیمارستان برگشت نخورد.



 



دکتر شاهین فر در این خصوص از همه دست اندرکاران و دلسوزان استان برای احداث این بیمارستان در زمینی مناسب و در خور شان مادران و کودکان دعوت کرد.



 



وی همچنین گزارش مختصری از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته سلامت با شعار «سلامت برای همه با پزشک خانواده» ارائه داد و سپس به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه برای توسعه و ارتقا جایگاه دانشگاه اشاره کرد.



 



وی در ابتدا به آغاز هفته سلامت از 9 تا 15 اردیبهشت ماه اشاره کرد و از اجرا شدن طرح پزشک خانواده خبر داد؛ طرحی که در آن با انجام بلوک بندی ها، به ازای هر 3 هزار تا 3500 نفر، یک پزشک خانواده که شامل پزشک، پرستار، ماما و ..و می شود، اختصاص پیدا می کند.  



 



دکتر شاهین فر از تلاش ها برای ارتقا جایگاه دانشگاه علوم پزشکی از تیپ 3 به تیپ 2 هم سخن گفت و اینکه می بایست زیرساخت ها و تمامی حوزه های زیرمجموعه دانشگاه با این جهش، همراه شوند و افزود: امسال تلاش می کنیم دانشگاه را از تیپ 3 به تیپ 2 ارتقا دهیم.



 



وی از برنامه های برای توسعه عادلانه خدمات حوزه بهداشت و درمان هم گفت؛ اینکه برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است تا از نزدیک رصد میدانی حوزه‌های زیرساخت بهداشت و درمان در دورترین نقاط استان انجام و پای درد دل همکاران شاغل در جای جای استان و خصوصا نقاط کمتر برخوردار و محروم نشسته شود.  



 



دکتر شاهین‌فر همچنین گریزی هم به مهیا شدن شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در چند رشته از جمله پرستاری، مامایی و دستیاری جراحی زد و ادامه داد: روزگاری نه چندان دور، پذیرش دانشجو در مقاطع پایین‌تر برای دانشگاه آرزو بود و اکنون در مقاطع بالاتر رشته‌های مورد نیاز برای تحصیل و تربیت نیروی انسانی متخصص فراهم شده است و تلاش برای تعریف رشته های جدید نیز همچنان ادامه خواهد داشت.



 



به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تمامی این اقدامات انجام شده برای توسعه، نیازمند زیرساخت های لازم است و در جهت تامین زیرساخت ها نیز گام هایی در حال انجام است.



 



توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی، محور دیگر صحبت های دکتر شاهین فر بود؛ آنجایی که وی از انجام اقدامات لازم برای احداث مجتمع فرهنگی، نمازخانه و تالار در سایت پردیس دانشگاه خبر داد و گریزی هم به موضوع ضرورت سوق دادن دانشجویان به حضور و مشارکت در امورات فرهنگی دانشگاه زد.



 



راه اندازی نمایندگی دانشگاه های مجازی جهان اسلام در استان خراسان شمالی، توسعه زیرساخت های دانشگاه، افتتاح دانشکده پیراپزشکی در آینده نزدیک، تلاش برای افتتاح انبارهای غذا و داروی دانشگاه برای تامین پایدار اقلام دارویی و مورد نیاز استان، تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری نشست ها و سمینارهای مختلف به میزبانی استان برای توسعه و ارتقا جایگاه استان در کشور و گامی در جهت ارتقا جایگاه به تیپ 2، صدور احکام افزایش حقوق کارکنان دانشگاه برای اولین بار در فروردین ماه از جمله دیگر موضوعاتی بود که دکتر شاهین فر در خصوص آنان مطالبی مطرح کرد.



 



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های در دست اقدام در دانشگاه علوم پزشکی در مجموعه درمانی و بهداشتی استان، در آینده نه چندان دور شاهد جهشی خوبی در بحث درمان و ارتقا سلامت مردم استان باشیم.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11943
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید