parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/03/16 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

طی روند بهبودی مادران با مراقبت‌های لازم پس از عمل زایمان

مترون بیمارستان بنت الهدی بجنورد با بیان اینکه به محض ورود مادران به این بیمارستان مراقبت‌های پیش از زایمان، هنگام زایمان و پس از از آن به مادران توسط کادر درمان ارائه می‌شود، گفت: اما نیاز است برای طی روند بهبودی، مادران با مراقبت‌های پس از زایمان نیز آشنا شوند.

 



حمیده محبی روز سه‌شنبه 16 خردادماه 1402 در گفت و گو با وب‌دا افزود: ارائه این آموزش ها به منظور تامین سلامتی مادران، داشتن زایمانی امن و سالم، کاهش نگرانی مادران و فراهم کردن آسودگی ذهنی برای بارداری های آتی است.



 



وی چند نکته آموزشی را درباره مراقبت‌های پس از عمل سزارین اعلام و بیان کرد: در صورت صلاحدید پزشک 8 ساعت بعد از سزارین، مادر باید راه برود، در تخت باید مرتب انگشتان پای خود را حرکت دهد تا خون در رگ‌ها لخته نشود.



 



وی با بیان اینکه انجام ورزش‌های سنگین شکمی در 6 هفته اول پس از سزارین ممنوع است، اضافه کرد: برداشتن بار سنگین تا 3 ماه بعد از سزارین نیز ممنوع است.



 



وی ادامه داد: نیاز است که در روز چهارم پانسمان محل جراحی باز و یک روز درمیان برای جلوگیری از عفونت استحمام شود.



 



محبی چند توصیه تغذیه ای نیز به این مادران ارائه و بیان کرد: مواد غذایی پروتئین دار (گوشت، شیر، تخم مرغ) و مواد آهن دار (جگر، جعفری، شاهی، عدس پخته، میوه)، سبزی ها اسفناج، کاهو) روغن زیتون، و روزانه 6 تا 8 لیوان آب مصرف و استفاده از مواد غذایی نفاخ نیز خودداری شود.



 



وی گفت: قرص آهن نیز تا 3 ماه پس از سزارین طبق تجویز پزشک باید مصرف شود.



 



وی با بیان این که لباس روی محل عمل باید تمیز و خشک باشد، ادامه داد: در صورت وجود هر گونه قرمزی، گرما، ترشح (چرکی یا خونی) و ورم در ناحیه برش فورا به پزشک معالج یا بیمارستان مراجعه شود.



 



وی بیان کرد: 8 تا 10 روز بعد از عمل، برای کشیدن بخیه‌ها به بیمارستان یا پزشک مراجعه شود.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12073
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید