parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/14 - 12:51
  • - تعداد بازدید: 5
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

لزوم آگاه‌سازی مردم از عواقب استفاده از برخی مکمل‌ها و کالاهای قاچاق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به صورت ریشه‌ای و عمیق با قاچاق کالای سلامت‌محور مقابله کرد، درباره فروش غیرقانونی برخی اقلام مانند ترامادول در برخی عطاری‌ها، گفت: پیش از برخورد باید عطاران از خطرات متعدد این کالاها برای سلامت جوانان آگاه شوند.

به گزارش وب‌دا، دکتر سیدجواد پورنقی صبح چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه 1401 در کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور اظهار داشت: سطح سواد سلامت جامعه را باید ارتقا دهیم.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به سوق یافتن جامعه به سمت مواد مخدر صنعتی، گفت: باید آموزش‌های لازم به عطاری‌ها برای عدم فروش برخی مکمل‌ها و داروهای مخدر مانند ترامادول و متادون ارائه شود.



 



وی افزود: این مواد به شدت برای جامعه خصوصا جوانان خطرناک است اما متأسفانه فروشنده‌ها از این موضوع آگاه نیستند لذا اگر این آگاه‌سازی صورت گیرد بخش عمده عطاری‌ها همراهی لازم را خواهند داشت.



 



دکتر پورنقی تصریح کرد: این مواد چرخه اقتصاد و تولید جامعه را قفل می‌کند به همین خاطر در بسیاری از کشورها برای فروش این محصولات جرایم سنگینی وضع شده است.



 



دکتر سید علی وکیلی، معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این جلسه اظهار داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده داروخانه‌ها موظف هستند انبارهای خود را ثبت کنند.



 



وی تأکید کرد: اگر از یک فروشنده مشخص ۳ بار کالای قاچاق کشف شود، وی قاچاقچی محسوب شده و جرایم سنگینی برای او وضع می‌شود.



 



گفتنی است؛ در این جلسه قاچاق مواد دارویی، کیفیت مواد استفاده شده در دندانپزشکی و فروش اینترنتی محصولات قاچاق مورد بحث قرار گرفت.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11452
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید