parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/10/19 - 05:41
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

لزوم تسریع در راه‌اندازی پروژه اتاق تمیز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن تقدیر از فعالان این حوزه، در نشستی صمیمانه آخرین رخدادها و اقدامات این حوزه را بررسی و بر راه‌اندازی سریع پروژه اتاق تمیز(کلین روم) تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سید جواد پورنقی روز دوشنبه 19 دی‌ماه 1401، با هدف بازدید و خداقوتی به همکاران ستادی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و تقدیر از فعالان این حوزه در معاونت حضور یافت و در نشستی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه، اعلام کرد: این موفقیت‌ها مرهون تأمین بسترهای بنیادی، نیروهای متخصص و اساتید است.



 



وی با بیان این‌که برخورداری از تیم قوی در معاونت تحقیقات و فناوری از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی استان است، افزود: اساتید و اعضای هیئت‌علمی ظرفیت و غنیمتی برای استان هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان نیز بهره برد.



 



دکتر پورنقی با تأکید بر اینکه از این ظرفیت‌ها می‌توان در چرخه اقتصادی نیز بهره جست، ادامه داد: نگاه ما، برخورداری و بهره‌مندی از این داشته‌هاست و باید اقدامات آن‌ها برای ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، در جامعه منعکس شود.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی در این نشست بر راه‌اندازی سریع اتاق تمیز(کلین روم) تأکید و در این خصوص دستوراتی را نیز ابلاغ کرد.



 



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این نشست از حمایت‌های شکل‌گرفته برای توسعه تحقیقات و فناوری در دانشگاه تقدیر و اعلام کرد: بنا داریم با تداوم حمایت‌های مدیریتی نسبت به راه‌اندازی اتاق تمیز، پارک علم و فناوری سلامت و دریافت موافقت قطعی یکی از مراکز تحقیقات مرتبط اقدام کنیم.



 



دکتر امیرعلی قهرمانی با تأکید بر این‌که حمایت‌های مداوم منجر به حصول دستاوردهای ارزشمندی در حوزه فناوری و تحقیقات دانشگاه شده است، افزود: کسب رتبه سوم در حیطه فناوری و کسب رتبه چهارم درزمینهٔ پژوهش، مرهون حمایت‌ها و چینش زیربناهای مناسب در این حوزه است.



 



وی یادآوری کرد: برای نخستین بار اعتبارات این بخش از 1 به 2 درصد رشد داشته است و در سالی که با نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده تمام سنوات سال‌های گذشته نیز پرداخت شده است.



 



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با بیان اینکه در حوزه پژوهش اقدامات بنیادی انجام شده است، ادامه داد: تعریف آیین‌نامه دستیار پژوهش و اصلاح آیین‌نامه داوری ازجمله این اقدامات است.



 



وی به کسب رتبه نخست پژوهش در استان توسط دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فناوری و پژوهش ارتباط‌های مؤثری با وزارت متبوع برقرار و همفکری‌های خوبی نیز انجام شده است.



 



وی در این نشست از اصلاح مجله فناوری و تحقیقات، ساماندهی مسائل مالی، برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد با صنعت و جامعه توسط دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و برگزاری کارگاه‌های متعدد و رایزنی با سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صدور گواهی‌نامه‌ها توسط اساتید دانشگاه نیز سخن به میان آورد.



 



مهندس مجید پورخیاط مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه نیز در این جلسه گفت: برنامه مدونی برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه و اساتید و هیئت‌علمی‌ها تدوین شده و اتاق فکر روابط عمومی پویا، فعال و خلاق منعکس‌کننده اقدامات تشکیل شده است.



 



دکتر محمدامین یونسی هروی مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: موقعیت کنونی فناوری مرهون حمایت‌ها و بدنه قوی کارشناسی است که در معاونت تحقیقات وجود دارد.



 



دکتر امید توپچیان مدیر توسعه پژوهش و ارزیابی تحقیقات نیز در این نشست از برنامه راه‌اندازی باغ گیاهان دارویی به‌صورت پایلوت در این معاونت خبر داد و در بخش دیگری از مشکلات نبود فضای فیزیکی برای برخی از مراکز تحقیقاتی سخن گفت و راه‌کارهایی را نیز ارائه کرد.



 



دکتر مریم رامش‌راد مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه از ساماندهی مشکلات مجله گفت و بیان کرد: در گام اول پس از رفع اشکالات برای اسکوپوس اقداماتی انجام شده، همچنین توانمندسازی اساتید از دیگر برنامه‌ها بوده و تاکنون در همین راستا 35 کارگاه مرتبط برگزار شده است.



 



دکتر حمید محدث حکاک سرپرست دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه برخی اقدامات را برشمرد و مشکلات و چالش‌های موجود را نیز اعلام کرد.



 



طبق این گزارش در این نشست از کارکنان فعال حوزه فناوری و پژوهش ازجمله کارشناسان و دست‌اندرکاران و مدیران پژوهش، فناوری و تحقیقات دانشگاه با اهداء هدایایی از سوی رئیس دانشگاه تقدیر شدند.



 



 





 



 





 



 


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11466
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید