parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/04 - 10:04
  • - تعداد بازدید: 7
  • - زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

لزوم توجه بنگاه‌های اقتصادی استان به مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه سلامت

سرپرست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اهمیت مشارکت اجتماعی و نقش صنایع در تحقق مسئولیت های اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان تأکید کرد و گفت: توسعه حوزه سلامت از محورهای اصلی توسعه استان است.

 



دکتر سیدرضا آل‌طه در گفتگو با وب‌دا، با بیان اینکه توسعه حوزه سلامت از محورهای اصلی توسعه استان است، افزود: خیرین سلامت نیز نقشی موثر و حائز اهمیت در ارتقاء سلامت جامعه دارند.



 



وی افزود: اکنون حضور خیران سلامت، برای ساخت همراه‌سرا در بیمارستان‌های مرکز استان، خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و بازسازی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی نیاز است.



 



وی با اشاره به جلسات خود در پتروشیمی خراسان، مشارکت این شرکت در مدیریت بیماری کرونا را حضوری ارزشمند و قابل تقدیر ذکر و بیان کرد: خوشبختانه پتروشیمی از جمله صنایع پایبند به مسئولیت اجتماعی، به صورت عملی است و انتظار می‌رود با استفاده از این ظرفیت مهم در استان قدم‌های بیشتری در راستای ارتقای حوزه سلامت برداشته شود.



 



سرپرست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه‌اندازی کمیته مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت با هدف جلب، توسعه و نهادینه‌سازی مسئولیت‌پذیری اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور نماینده‌ای از پتروشیمی خراسان در این کمیته انتظار می‌رود بخشی از منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی این بنگاه بزرگ اقتصادی استان به حوزه سلامت اختصاص یابد.



 



گفتنی است؛ سلسله دیدارهایی با صنایع مختلف استان توسط اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای بهره‌گیری از مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در نظام سلامت در حال انجام است.



 



پیشرفت 99 درصدی همراه‌سرای خیرساز بیمارستان جاجرم



 



سرپرست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سفری به شهرستان جاجرم از پروژه خیرساز همراه سرای بیمارستان این شهرستان بازدید و در نشستی با هیئت مدیره موسسه خیریه بیمارستانی گفت و گو کرد.



 



دکتر آل‌طه سه‌شنبه سوم مرداد ماه امسال در بازدیدی میدانی در محل پروژه خیرساز همراه‌سرای بیمارستان جاجرم حضور یافت و وضعیت اجرای پروژه را مورد بررسی قرار داد.



 



وی در این بازدید با اعلام پیشرفت 99 درصدی این پروژه افزود: مشکلات همراهان بیمارانی که برای درمان بیماری به این بیمارستان می‌آیند، یکی از دغدغه‌های موجود است که خوشبختانه با جذب مشارکت خیرین این دغدغه مرتفع شده است.



 



وی ادامه داد: برای جذب مشارکت خیرین و کمک به ارائه خدمات عادلانه در سلامت، گام‌های موثری برداشته شده است و ساخت همراه سرا به عنوان یکی از نیازهای موجود با مشارکت خیرین مورد استقبال قرار گرفته و احداث شده است.



 



بنابراین گزارش دکتر آل طه در نشستی با هیئت مدیریه موسسه خیریه بیمارستانی درباره جذب مشارکت خیران گفت و گو کرد.



 



ضرورت احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد



 



سرپرست سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست با هیئت مدیره موسسه خیریه بیمارستان امام علی(ع)، احداث همراه‌سرای بیمار را از نیازهای ضروری این بیمارستان عنوان کرد.



 



دکتر آل‌طه با بیان اینکه بیمارستان امام علی(ع) بجنورد علاوه بر پذیرش بیماران سوانح و حوادث، تنها مرکز تشخیص و درمان سرطان در خراسان شمالی است افزود: احداث همراه سرا کمکی موثر به بیماران در راه مانده و یا نیاز به درمان طولانی مدت دارند خواهد داشت.



 



وی با اشاره به این که با همیاری خیران، بیماران خدمات بهتری دریافت کرده و دغدغه کمتری خواهند داشت ، از خیران نیک اندیش خواست تا در ساخت و اتمام ساختمان همراه سرا همکاری کنند.



 



بر اساس این گزارش سرپرست اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت در این نشست ضمن تقدیر از خدمات موسسه خیریه بیمارستان امام علی(ع) به بررسی نقاط قوت و چالش های حوزه عملکردی موسسه های خیریه بیمارستانی پرداخت.



 








  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12237
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید