parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/04/19 - 13:43
  • - تعداد بازدید: 9
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

لزوم توجه به سلامت غذا در مسافرت‌های تابستانی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شروع فصل مسافرت‌ها، استفاده از غذاهای سالم و بهداشتی جهت پیشگیری از مسمومیت و ابتلا به بیماری‌های انگلی را مورد توجه قرار داد.

 



دکتر سید علی وکیلی روز دوشنبه 19 تیرماه 1402 در گفتگو با وب‌دا اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و شروع مسافرت‌های تابستانی و شیوع بیماری‌ها از طریق انتقال مواد غذایی، رعایت نکات مهمی از بهداشت مواد غذایی و مسومیت‌های غذایی حائز اهمیت است.





معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، بیشتر مسمومیت‌های غذایی از منبع مواد غذایی عرضه شده در منزل و به صورت تجاری و سرویس دهی عمومی و رستوران‌ها بوده است.





وی با تأکید بر اینکه باید بهداشت مواد غذایی در چند مرحله مورد تأیید قرار بگیرد، افزود: نخستین مرحله خرید است؛ امکان آلودگی مواد غذایی ازطریق آب و فاضلاب ، هوا و خاک در مرحله تولید وجود دارد لذا انتقال مواد غذایی حساس به فساد در کنار یخ انجام گیرد؛ همچنین در هنگام خرید مواد غذایی از دستکاری مواد غذایی خریداری شده توسط افراد ممانعت شود.





دکتر وکیلی، بهداشت مواد غذایی درمرحله آماده سازی را دیگر بخش مهم سلامت غذا عنوان کرد و گفت: شهروندان هنگام خرید از بهداشتی بودن محل آماده سازی غذا اطمینان داشته باشند.





وی همچنین بهداشت مواد غذایی در مرحله فرآوری را مهم ارزیابی کرد و افزود: در هنگام مصرف نیز باید وسایل مورد استفاده همچون بشقاب از بهداشت کافی برخوردار باشند.





معاون غذا و دارو دانشگاه در انتها تصریح کرد: برای برخورداری از تغذیه سالم علاوه بر اینکه به مقدار کافی ازمواد غذایی استفاده شود، رعایت بهداشت مواد غذایی جهت سلامت بدن و جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی و بیماری‌های انگلی نیز بسیار حائز اهمیت است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12189
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید