parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/15 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 12
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

نکاتی درباره کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه حمل کوله با سلامت شانه‌ ها و ستون فقرات در ارتباط است، اعلام کرد: والدین باید ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد را هنگام خرید در نظر داشته باشند.

 



زهرا حسینی خبوشان در گفتگو با وبدا، با بیان اینکه کیف و کوله‌پشتی سنگین به سلامت فیزیکی دانش‌آموزان آسیب می زند، به نکاتی درباره انتخاب کوله پشتی استاندارد اشاره و عنوان کرد:  حداکثر وزن کوله‌پشتی برای دانش‌آموزان باید حدود ۱۵ درصد از وزن آن‌ها باشد. با این حال در مقطع ابتدایی بهتر است که این میزان تا ده درصد وزن دانش‌آموز کاهش یابد.



 



وی افزود: برای استفاده مناسب از کوله‌پشتی، باید آن را در محلی قرار دهید که درست بین اولین و برجسته‌ترین استخوان ستون فقرات، هنگام خم کردن گردن به جلو و بالای استخوان لگن قرار گیرد.



 



حسینی یادآوری کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی های کوله پشتی دانش آموزی، استاندارد بودن بندها است. برای جلوگیری از فشار آوردن بندهای نازک بر روی پوست، بهتر است کیفی با بندهای پد‌دار انتخاب کنید تا راحتی بیشتری را برای شانه‌های فرزندتان فراهم کند.



 



این مسئول ادامه داد: برای یک کوله‌پشتی مناسب یا کیف مدرسه خوب، بهتر است محفظه ‌ها و جیب ‌های متعددی با اندازه‌ های مختلف در نظر گرفته شود. این محفظه ‌ها نه تنها وزن را در سطح کیف پخش می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند کیف متعادل‌تر روی شانه‌ها باقی بماند.



 



وی با اشاره به اینکه استفاده از کیف‌های غیراستاندارد ممکن است باعث آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به ستون فقرات و سلامت جسمی دانش‌آموزان شود، تاکید کرد: کوله‌پشتی‌های ارگونومیک، با بندهای پهن، وزن پایین، جنس محکم و جیب‌های مجزا، بهترین گزینه برای دانش‌آموزان هستند و سلامتی آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کنند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12601
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید