parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/05/10 - 07:11
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

هزار و 32 بازدید از مساجد و هیئات مذهبی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از هزار و 32 بازدید در دهه محرم خبر داد و گفت: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل برگزاری عزاداری بازدید کردند.

 



مهندس بهروز علیزاده روز سه‌شنبه 10 مردادماه 1402 با اعلام این خبر در گفتگو با وب‌دا اظهار کرد: هزار و 4 مسجد، تکیه، حسینیه و هیئت در مناطق تحت پوشش دانشگاه هستند، 169 موکب نیز تحت پوشش بوده اند که در این مدت 290 بازدید از این مکان ها انجام شده است.





وی با اشاره به نظارت های مستمر هیئت‌های عزاداری، ایستگاه های صلواتی، مساجد و محل های طبخ غذا به صورت شبانه‌روزی، ادامه داد: در این مدت جلسات آموزشی برای مسئولین هیئت های عزاداری برگزار شده است و 519 نفر نیز توسط مراکز بهداشت برای دخالت در تهیه و توزیع مواد غذایی تاییدیه دریافت کرده اند.





به گفته وی در این ایام تیم‌های بازرسی بهداشت محیط که مجهز به دستگاه‌های پرتابل هستند، کنترل و نظارت بر آشپزخانه ها و طبخ غذا  و نمونه برداری از  آب و غذا را در دستور کار خود قرار دادند و در این مدت 10 نمونه برداری از نذورات  توزیع شده، 254 مورد نمونه برداری آب،2 هزار و 591 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، 2 هزار و 169  تعداد موارد کلر سنجی مطلوب و 164مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.





وی با بیان اینکه در دهه اول محرم 124 همیار سلامت آموزش دیده و 120 همیار به هیئت ها معرفی شده اند، عنوان کرد: همچنین در این مدت 392 جلسه توجیهی هماهنگی و آموزشی گروهی در مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار شده است.





علیزاده با اشاره به انجام 33 بازدید مشترک از رسیدگی به 16 شکایت مردمی رسیده نیز خبر داد و افزود: در این مدت 114 مواد غذایی و آشامیدنی نیز معدوم شده است.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12258
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید