parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/29 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

همایش "همه با هم برای ایرانی جوان" در مانه و سملقان برگزار شد

همایش «همه با هم برای ایرانی جوان» با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر «وحیدی» نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان مانه و سملقان، ائمه جماعت شهر پيش قلعه و اهل تسنن آشخانه، اعضای شوراي اسلامی شهر و برخی از مسئولان شهرستان و مردم در محل سالن ارشاد برگزارشد.

به گزارش وب‌دا، روز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این همایش با بیان این که جمعیت به عنوان یکی از عوامل اصلی قدرت و اقتدار و امنیت ملی است و امروزه کشور با ترسیم سیاست‌های افزایش جمعیت به دنبال افزایش و رشد جمعیت است، افزود: در حال حاضر فرزندآوری و افزایش جمعیت مستلزم یک کار جهادی است و برای انجام آن باید جوانان و خانواده را به سمت چند فرزندی سوق داد.



 



دکتر «محمدرضا اکبری» با اشاره به موارد مهمی در خصوص عوامل موثر بر جمعیت و باروری، به ضرورت توجه ویژه به اجرایی شدن مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.



 



نماينده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شوراي اسلامي نيز در این همایش از اجراي برنامه هاي تدوین شده در خصوص ایجاد مشوق های فرزندآوری و افزايش جمعيت سخن گفت و افزود: جمعیت از مولفه های اصلی حوزه های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کشور است و بدین منظور نیز به جوان سازی و پایدار بودن پویایی جمعیت تاکید می شود.



 



دکتر «محمد وحيدي» با بیان این که در راستای تحقق ایران جوان مجلس مشوق هایی را در نظر گرفته است، ادامه داد: یکی از این مشوق ها و برنامه ها جذب و بكار گيري نيروهای متاهل و دارای فرزند است.



 



وی فرزندان را کانون خانواده و حفظ آن برشمرد و اضافه کرد: فرزندآوری در واقع پایبندی به حفظ ارکان خانواده است و موجب گرمی خانواده می شود.



 



«مرتضي حاتمي» سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان در این مراسم با تشریح وضعیت نرخ رشد جمعيت شهرستان، اعلام کرد: مبنای تمام اقدامات و برنامه ریزی های دستگاه ها و دیگر نهادهای جامعه دست یابی به جوانی جمعیت است و در راستای تحقق آن نیز متناسب با سیاست ها و برنامه های ملی کشور گام برداشته می شود.



 



«جواد بهادري» فرماندار شهرستان مانه و سملقان نيز در این همایش به پيگيري نرخ رشد جمعيت شهرستان و اقدامات انجام شده در خصوص مشكلات تسهیلات فرزند آوري پرداخت و گفت: جمعیت شاخصی مهمی در تصمیم گیری های ملی است.



 



حجت الاسلام «رحماني» امام جمعه شهر پيش قلعه با اشاره به آیات و روایاتی که به امر مقدس ازدواج اشاره و تاکید دارند، گفت: خداوند به پیامبر عظیم شان اسلام «کوثر» را عطا کرد در زمانی که کافران حضرت را ابتر می نامیدند.



 



وی با بیان این که جمعیت جوان پایه و اساس اقتدار ملت ایران است، تاکید کرد: همین جوانان بودند که در دفاعی هشت ساله از خاک وطن دفاع کردند و پرچم نظام و انقلاب را برافراشته نگه داشتند.



 



بنابر این گزارش در این همایش مادران زير چهل سال داراي چهار فرزند به بالا، کارشناسان مراقب سلامت، بهورزان و كاردانان فعال در حوزه جواني جمعيت با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.



 



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11412
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید