parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/08/20 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

همکاری صدا و سیما در برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن

در راستای اجرای سیاست گذاری‌های جمعیتی و تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جوانی جمعیت، نشست همکاری صدا و سیمای خراسان شمالی و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌منظور هرچه بهتر برگزاری نخستین کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر بهرام بیباک معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دبیرکل کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، در این نشست که روز شنبه 20 آبان ماه 1402 با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان و معاونان وی برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام‌شده برای برگزاری این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت.



 



وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، موضوع جوانی جمعیت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است و در این حوزه تلاش می‌کند، افزود: اجرای ماده 35 و 39 قانون جوانی جمعیت و توجه به اقدامات فرهنگی، علمی و پژوهشی از اقدامات این حوزه است که در راستای اجرای آن نخستین گنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن و دومین جشنواره هنر در مامایی برگزار می شود.



 



وی با بیان اینکه 528 مقاله در 11 محور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، عنوان کرد: مقالات از داخل و خارج از کشور و کشورهای متعدد از جمله کانادا، اتریش، ترکیه، سوئد و .... ارسال شده اند.



 



وی هدف از این اقدام را کمک به ارتقاء نرخ باروری و فرزندآوری ذکر و عنوان کرد: پژوهش اولویت اصلی برنامه ها قرار دارد و مشوق هایی نیز در این حوزه در نظر گرفته شده است.



 



دبیرکل کنگره جمعیت پایدار، آینده مطمئن، با یادآوری اینکه این کنگره 24 و 25 آبان ماه برگزار می شود، عنوان کرد: همکاری و هم افزایی در اطلاع‌رسانی و اجرای این برنامه منجر به بهره مندی عموم از دستاوردهای آن می شود.



 



دکتر زهره عباسی دبیر علمی این کنگره نیز در این نشست گزارشی از آثار و اقدامات انجام شده ارائه کرد.



 



مدیرکل صدا و سیمای استان نیز با تاکید بر مهم بودن جمعیت و اولویت دار بودن آن در سیاست های ملی، گفت: توجه به پیوست رسانه ای در اجرای برنامه های جمعیت به اثربخش بودن آن و افزایش شاخص های رسانه ای برنامه کمک می کند.



 



دکتر رضا واعظی از آمادگی این سازمان برای همکاری در اجرای نخستین کنگره بین المللی جمعیت پایدار و آینده مطمئن نیز خبر داد و یادآوری کرد: انعکاس آثار علمی و نظرات نخبگان و صاحب نظران در حوزه جمعیت در اولویت برنامه های صدا و سیمای استان قرار دارد و در این مسیر نیز تلاش و اقدام می شود.



 



بنابراین گزارش؛ به جهت افزایش اثربخشی بازخوردهای کنگره و انعکاس آن در تغییر باورهای فرزندآوری و همچنین جذب مشارکت های اجتماعی در این راستا، قاب همکاری و هم افزایی بین دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای استان شکل گرفته است.



 



گفتنی است؛ نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن با اهداف متعالی صیانت از جمعیت و جوانی جمعیت در 11 محور و دومین جشنواره هنر در مامایی با 4 محور اصلی در روزهای 24 و 25 آبان ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12558
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید