parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/09/19 - 13:29
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

وضعیت آبی برای دو شهرستان خراسان شمالی

با تغییر رنگ‌بندی در نقشه کرونایی خراسان شمالی، هم‌اکنون دو شهرستان شیروان و اسفراین در وضعیت آبی کرونا و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز شنبه 19 آذرماه 1401 در گفتگو با وب‌دا اظهار کرد: براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق زرد کرونایی خراسان شمالی کاهش یافته است؛ اکنون دو شهرستان شیروان و اسفراین به وضعیت آبی تغییر رنگ دادند و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفتند.



 



دکتر محمدرضا اکبری با بیان این که 6 ماه از آخرین پیک بیماری کرونا گذشته است و اکنون امکان شیوع پیک جدید وجود دارد، افزود: اپیدمی خفیفی در وضعیت کرونایی خراسان شمالی مشاهده می شود و این امر هشداری است تا شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنند و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.



 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه مناسب فضاها و اماکن عمومی و استفاده از ماسک همچنان توصیه مهم به شهروندان است.



 



دکتر اکبری به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره و اعلام کرد: 91.7 درصد جمعیت بالای 18 سال نوبت اول واکسن کرونا، 84.2 درصد نوبت دوم، 60 درصد نوبت سوم و 13.5 درصد نیز نوبت چهارم را دریافت کرده اند.



 



وی ادامه داد: در جمعیت بالای 12 سال نیز 92.1 درصد نوبت اول و 84.2 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.وی تاکید کرد: شهروندان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل واکسن کرونا اقدام کنند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11374
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید