parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/11/24 - 08:18
  • - تعداد بازدید: 14
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

پوشش کامل مکمل یاری دانش‌آموزان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای کامل طرح مکمل یاری دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این طرح باهدف ارتقای سلامت در تمام مدارس متوسطه اول و دوم پسر و دختر تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.



نسرین علیزاده روز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه 1402 با بیان این مطلب در گفت‌وگو با وبدا افزود: در این طرح، مکمل‌ یاری با ویتامین D و قرص آهن و اسیدفولیک در قالب یک عدد قرص فرفولیک یک هر هفته یک عدد قرص به مدت ۱۶ هفته بین دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطۀ اول و دوم و ویتامین D با دز ۵۰ هزار واحد به مدت ۹ ماه (ماهانه یک عدد قرص) در مدارس متوسطۀ اول و دوم پسر و دختر به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.



 



وی عنوان کرد: این اقدام با 5 میلیارد و 800 هزار ریال اعتبار با همکاری آموزش‌وپرورش استان انجام شد.





وی خاطرنشان کرد: ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها به‌ویژه پیشگیری از ابتلا به پوکی‌استخوان نقش بسیار مهمی دارد و آهن نیز از جمله ریزمغذی‌هایی است که کمبود آن منجر به  احساس خستگی، بی‌حوصلگی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی، به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر، می‌شود.





مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: اسیدفولیک نیز در متابولیسم بدن، رشد سلولی و بلوغ گلبول‌های قرمز نیز تأثیر به سزایی دارد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12750
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید