parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/09/27 - 09:34
  • - تعداد بازدید: 14
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

پویش ملی سلامت به عشایر خراسان شمالی رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان اعلام کرد: اجرای این طرح و غربالگری دیابت و پرفشاری خون اکنون به عشایر کوچنده استان در دورترین نقاط رسیده است.

 



دکتر محمدرضا اکبری روز دوشنبه 27 آذرماه 1402 در گفت و گو با وبدا؛ با بیان اینکه تاکنون غربالگری ۵۶۹ نفر از عشایر استان انجام شده است، افزود: به منظور دسترسی عادلانه عموم مردم به خدمات سلامت، تیم بهداشتی–درمانی، تیم سلامت مرکز جامع سلامت خرتوت اکنون در دهگردشی های حمزک و عشایر در حال اجرای طرح ملی پویش سلامت برای عشایر کوچنده کالشور هستند.



 



وی اضافه کرد: 83 مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۷۳ پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه، این خدمات را به‌ صورت رایگان به تمامی افراد بالای ۱۸ سال ارائه می‌دهند.



 



وی ضمن اعلام آمادگی تمامی واحدهای بهداشتی تحت پوشش دانشگاه، هدف از اجرای این پویش را شناسایی زودرس افراد مبتلا و یا در معرض خطر بیماری دیابت و پرفشاری خون عنوان کرد و افزود: ارتقای سواد سلامت مردم و کاهش پیامدهای ناشی از این دو بیماری نتیجه این پویش خواهد بود.



 



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه پیامدهای تشخیص دیرهنگام دیابت و پرفشاری خون، در این پویش علاوه بر حساس‌سازی مردم نسبت به عوامل خطر این بیماری‌ها، افراد مشکوک و در معرض خطر، شناسایی و تا تعیین نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.



 



دکتر اکبری درباره چگونگی شرکت در این پویش گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت افراد بالای 18 سال می‌توانند ناشتا به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت یا مرکز خدمات، جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و قند و فشارخون خود را به صورت رایگان اندازه‌گیری کنند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12644
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید