parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/10/12 - 12:22
  • - تعداد بازدید: 15
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تجلیل شدند

طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی، پژوهشگران و فناوران برتر دانشکده ها و برگزیدگان نخستین جشنواره جایزه وحید معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 



به گزارش وبدا، حجت الاسلام موسوی جاجرمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی، روز دوشنبه ، یازدهم دی در اختتامیه جشنواره جایزه وحید و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اظهار کرد: ارتباط علم و دین منطقی است و تعارض دین و علم به خاطر افراط مسیحیان در غرب بود که دانشمندان را محاکمه می کردند و به قتل می‌رساندند.



 



وی با تاکید بر اینکه دین اسلام هیچ تعارضی با علم ندارد، افزود: نخستین آیاتی که به پیامبر نازل شد، سمبل‌های دانش و علم بود.



 



حجت الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: تمام قرآن دعوت به تعقل و تفکر دارد و انبیا دین خداوند را با روشنگری و تعقل بیان می‌کردند.



 



وی در ادامه به تاکیدات رهبر انقلاب پیرامون تولید دانش بنیان اشاره داشت و افزود: امروزه شرکت های دانش بنیان گسترش یافته است.



 



وی تصریح کرد: اگر علم در دست افراد مومن باشد، در مسیر درست مصرف می شود و در غیر این صورت تبدیل به بمب شده و بر سر کودکان مظلوم می‌ریزد.



 



دکتر بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این مراسم اظهار کرد: اهمیت پژوهش بر کسی پوشیده نیست و امروز اگر به دنبال جایگاه جهانی هستیم، راهی جز کسب علم و تکنولوژی نداریم.



 



وی با اشاره به وجود ظرفیت های انسانی بزرگ در دانشگاه، افزود: شعار دانشگاه، دانشگاه پیشرو و ارتقا سطح است و مسیر این امر از تحقیقات و فناوری می گذرد.



 



دکتر بیباک برگزاری اقدامات علمی را در دستور کار این معاونت عنوان کرد و گفت: رتبه نخست دستاوردهای پژوهش و فناوری در بین دانشگاه های خراسان شمالی را کسب کردیم؛ همچنین رتبه نخست پژوهشگر برتر استان از این دانشگاه کسب شد.



 



وی افزود: رتبه خراسان شمالی طی سال جاری در بین دانشگاه های هم تراز از چهارم به سوم ارتقا یافت.



 



در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر دانشکده ها و برگزیدگان نخستین جشنواره جایزه وحید تقدیر شد.



 




  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12682
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید