parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/06/02 - 02:35
  • - تعداد بازدید: 12
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

پیشرفت چشم گیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه سلامت

دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: پیشرفت‌های حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی چشمگیر بوده است.

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین الهی روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه 1402 در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛ با بیان اینکه از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد قابل قبولی داشته است، افزود: پیشرفت کسب شده، حاصل تلاش مدیران این مجموعه است.





وی با بیان اینکه، جبران کمبودهای احتمالی دانشگاه نیز با حمایت وزارت بهداشت انجام می شود، تاکید کرد: پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی استان در کاهش هزینه های درمان بیماران موثر بوده است.





دکتر عین الهی اذعان کرد: با ارتقاء تجهیزات تشخیصی و درمانی این دانشگاه دیگر نیازی به خروج بیماران از استان نیست.





وی با تبریک فرارسیدن هفته دولت، بخشی از اقدامات ارزشمند دولت در سلامت را برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات دولت در راستای تحقق عدالت در سلامت اجرا شده و دستاوردهای خوبی در بخش های متعدد به دست آمده است.





دکتر عین الهی عبور از گردنه سخت بیماری کرونا را از دستاوردهای مهم دولت مردمی و انقلابی ذکر و عنوان کرد: در نخستین روزهای تحویل دولت، روزانه ۵۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا می شدند که ۸ هزار نفر از آن ها بدحال بودند و متاسفانه ۷۰۰ فوتی ناشی از این بیماری روزانه به ثبت می رسید که با سیل ورود واکسن به کشور با تدابیر دولت مردمی و انجام سریع و جهادی واکسیناسیون این رقم به صفر رسید.





وی نقش پزشکان را به عنوان بخشی از بدنه مدافعان سلامت در مدیریت بیماری کرونا یادآوری و اعلام کرد: در این ایام، مجموعه سلامت ۳۵۰ شهید مدافع سلامت را تقدیم کشور کرده است.





وی بخشی از دستاوردهای دولت را بیان و عنوان کرد: افتتاح ۱۵ هزار تخت، ۲ هزار خانه بهداشت روستایی، احداث ۶۰ مرکز ناباروری، تولید ۹۹ درصد داروها در داخل کشور و بیمه رایگان ۵ دهک جامعه برخی از این اقدامات ارزشمند و تاثیر گذار است.





وی به راه اندازی مرکز ناباروری، در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: نیاز است برای پیشگیری از سالمندی جمعیت از ظرفیت های استان به منظور فرهنگ سازی و تغییر باور در خصوص فرزندآوری استفاده شود.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز سفر وزیر بهداشت و معاونان وی را ارزشمند و دربردارنده عواید بسیاری برای استان دانسته و گفت: با اتخاذ تدابیر و تصمیم های تاثیر گذار و پشتیبانی وزارت بهداشت و دولت مردمی، امیدواریم عدالت در سلامت در استان محقق و فضا برای شکوفایی این بخش فراهم شود.





نماینده ولی فقیه در استان نیز بر استفاده از ظرفیت های درمانی استان تاکید و عنوان کرد: حمایت های وزارت بهداشت برای راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک، حفظ و توسعه بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد و استفاده از ظرفیت بیمارستان ارتش نیاز است.





حجت الاسلام رضا نوری دولت مردمی و انقلابی را دولتی کارآمد، جهادی و انقلابی دانست که به مدد مدیران مردمی توانسته گره های کشور را بگشاید و ارتباطی قوی با سرمایه های اجتماعی برقرار کند.



 


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 12335
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید