parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/08/24 - 01:21
  • - تعداد بازدید: 10
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

پیش برد چرخه ایده تا ثروت در دستورکار مجموعه سلامت استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در اولین رویداد سرمایه گذاری فناوری سلامت که بیست و چهارم آبان ماه برگزار شد اهداف این رویداد را تبیین و اعلام کرد: مهم ترین هدف برگزاری این رویداد ملی، پیش برد چرخه بین ایده و ثروت است، اقدام مهمی که در دستور کار مجموعه سلامت در استان نیز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر سید جواد پورنقی با بیان این که امروز به تبدیل شدن اقدامات پژوهشی به محصول و ثروت و تجاری سازی ایده ها به عنوان نیازی مغفول بسیار نیازمند هستیم، ادامه داد: اکنون تمام اندشیمندان در بخش های مختلف حوزه سلامت دارای ایده، صاحبان افکار نو، خلاقانه و فناورانه و سرمایه گذاران باید با هم مرتبط شوند و با تولید محصول و ثروت، ضامن جایگاه کشور در عرصه های جهانی و بین المللی شوند.



 



وی حوزه سلامت را از حوزه های اقتصادی مهم دنیا ذکر و اعلام کرد: تکنولوژی های این بخش موارد بسیار ساده و بسیار پیشرفته را شامل می شود که نشان از گسترده بودن این فضا برای سرمایه گذاری های مختلف دارد، بنابراین هر دانشمند و صاحب ایده ای می تواند در این حوزه به اغنای فکری، دانش و ثروت دست یابد.



 



وی با بیان این که دانشگاه‌های علوم پزشکی مراحل مختلفی را درخصوص رشد و توسعه داشته اند و در بخشی بیشترین زمان را به ارتقاء خدمات سلامت اختصاص داده اند؛ عنوان کرد: همین امر نیز موجب رشد سلامت در کشور و تقویت شبکه سلامت شده است، دربخش دیگری تولید علم و دانش مطرح بوده و منجر به کسب جایگاه ارزشمند در جهان شده اما امروزه هدف تولید محصول و ثروت است.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دانشمندان و نیروهای جوان را از مزیت‌های شاخص استان ذکر و اعلام کرد: اینک با این ظرفیت باید بستری ایجاد شود تا شرایط برای تجاری شدن ظرفیت های علمی و ایده های فناوری فراهم و منجر به تحقق شعار سال شود.



 



استقبال از اولین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت با شرکت 50 ایده



 



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این رویداد  با بیان این که با انتشار فراخوان برگزاری نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت در استان، 50 ایده از سراسر کشور به استان ارسال شد، اعلام کرد: پس از داوری این ایده ها 25 ایده انتخاب و با تهیه کتابچه های معرفی طرح به سرمایه گذاران معرفی شدند.



 



دکترامیرعلی قهرمانی افزود: کتابچه های معرفی طرح ها به صندوق های نوآوری و شکوفایی، سرمایه گذاران و هلدینگ های بزرگ ارسال شد.وی ادامه داد: تفاهم نامه های اولیه آماده شده است و پس از برگزاری میزهای B2B بین سرمایه گذاران و ایده ها منعقد می شوند.



 



وی افزود: 4 ضلع مردم خوب و شریف، اعتماد به تلاش و ایمان، اراده و توانایی، امید به آینده کشور و رحمت خداوند مورد اتکا دانشگاه است و با اتکا به آن ها برنامه های خود در این حوزه را پیش می برد.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11270
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید