parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1401/08/25 - 01:06
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

گزارشی از یک رویداد ملی در دانشگاه؛ آغاز حرکت به سوی فناوری‌های سلامت محور

به گزارش وب‌دا، نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت روز ۲۴ آبان‌ماه در محل کمپ پتروشیمی بجنورد با حضور جمعی از سرمایه گذاران، شرکت های دانش بنیان، صاحبان ایده و مسئولان ملی و استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

این مراسم با هدف ارتباط موثر سرمایه گذاران و صاحبان ایده برقرار و در راستای انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری، پنل‌های ویژه‌ای برگزار شد.



 



در حاشیه این مراسم مسئولان ملی و استانی از عزم وزارت بهداشت برای رونق فناوری سلامت در کشور خبر دادند و انتخاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان میزبان نخستین دوره این رویداد را نشانه رشد علمی دانشگاه دانستند.



 



علوم پزشکی خراسان شمالی پیشرو در فناوری سلامت



 



سید جواد پورنقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حاشیه این رویداد به خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از اهداف این رویداد تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول بوده است لذا ایده پردازان حوزه سلامت با سرمایه گذراران معرفی شدند.



 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ایجاد خلق ثروت، خدمت به مردم و اشتغال زایی را از نتایج رونق فناوری سلامت دانست و گفت: نیازهای سلامت محور خراسان شمالی احصا شده است.



 



وی بیان داشت: حوزه فناوری سلامت تاکنون مغفول بوده است اما دانشگاه علوم پزشکی سعی دارد در این مسیر پیشرو باشد.



 



تولید مواد اولیه 6 دارو وارداتی در کشور



 



حمیدرضا بنفشه، مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این برنامه در گفتگو با وب‌دا اعلام کرد: انچام پژوهش های کاربردی با هدف پاسخ به نیازهای جامعه رویکرد جدید دولت است.



 



وی افزود: با حمایت از طرح های محصول محور، دنبال تولید محصولات سلامت محور هستیم و در این راستا تاکنون 2 بار فراخوان عمومی داده ایم.



 



بنفشه از ارسال بالغ بر 90 طرح کلان ملی از طرف دانشگاه ها به وزارت خانه در این راستا خبر داد و گفت: تاکنون 23 طرح به تایید نهایی رسیده است.



 



مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: هدف اصلی وزارت بهداشت تولید محصولات سلامت محور در بازه های زمانی کوتاه است تا اثر آن را مردم به زودی متوجه شوند.



 



وی تاکید کرد: در این راستا طی روزهای اخیر مواد موثر تولید 6 دارو که تاکنون مجبور به واردات آن ها بودیم، در داخل کشور تولید شده است.



 



حمایت وزارت بهداشت از طرح های سلامت محور



 



ابراهیم گلمکانی، بیر هیأت امنای دانشگاه‌های وزارت بهداشت نیز از اجرای طرح تعالی خدمات حوزه سلامت توسط دولت سیزدهم خبر داد و بیان داشت: محوریت این طرح برقراری عدالت در خدمات است؛ این خدمات نیز صرفاً نباید معطوف به درمان باشد بلکه آموزش و سایر حوزه‌ها را هم در بر می‌گیرد.



 



وی با اشاره به برگزاری رویداد فناوری سلامت در خراسان شمالی، افزود: علاوه بر جذب سرمایه گذار، وزارت بهداشت نیز از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت خواهد داشت.



 



گلمکانی هم راستایی ساختارها برای ارتقا فناوری در سلامت را ضروری عنوان کرد و گفت: ساختارهای مرتبط باید نزدیک شوند و ساختارهای غیر مرتبط مانند نمایندگان مجلس برای جذب سرمایه گذار کمک کنند.



 



وی با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور افزایش خدمات درمانی در مناطق محروم این تصمیم را اخذ کرد.



 



شناسایی 47 طرح حوزه فناوری سلامت در خراسان شمالی



 



محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در حاشیه این رویداد اظهار کرد: اکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی فعال هستند که با قوانین جدید تسهیلات ویژه ای به آن‌ها اعطا می‌شود.



 



رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری رویداد ملی سرمایه گذاری فناوری سلامت در استان، گفت: این رخدادها رابطه میان عرضه و تقاضای علمی را برقرار می‌کند.



 



وی از شناسایی ۴۷ طرح در حوزه فناوری سلامت در خراسان شمالی خبر داد و افزود: تاکنون برای رفع ۲۱ مورد تفاهم نامه‌هایی بین سرمایه گذاران و ایده پردازان منعقد شده است.



 



قربانی گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با هدف جلوگیری از موازی کاری در استان تشکیل شده تا شرکت دانش بنیان سهل تر به فعالیت بپردازند.



 



رویداد فناوری سلامت موجب ایجاد روحیه خودباوری می شود



 



هادی محمدزاده، معاون علمی و پژوهشی سپاه خراسان شمالی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: روی دیگر دانایی، توانایی است و علم باید نافع باشد و به ثروت تبدیل شود.



 



وی افزود: جنس رویدادهای سرمایه گذاری، فناوری است و در این راستا معاونت علمی سپاه نیز خود را مکلف به همکاری می داند.

محمدزاده تصریح کرد: ایجاد امید و خودباوری نیاز امروز جوانان است و این رویدادها باعث ایجاد روحیه مذکور می شود.



دکتر قهرمانی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این راستا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه فناوری بین دانشگاه های هم طراز رتبه سوم و در جمع تمامی دانشگاه ها رتبه 25 را دارد.



وی ایجاد مرکز رشد، مرکز نوآوری و اتاق تمیز جهت سلول درمانی و ژن درمانی را از جمله اقدامات شاخص این نهاد عنوان کرد و افزود: اتاق تمیز تا سال آینده افتتاح خواهد شد.



قهرمانی بیان داشت: جذب شرکت های دانش بنیان بیشتر در دستور کار معاونت است.



وی با اشاره به برگزاری رویداد سرمایه گذاری فناوری سلامت در خراسان شمالی، گفت: این امر نشان از توجه ویژه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.



 



لینک گزارش تصویری رویداد: 



https://nkums.ac.ir/Category/27000/gsh/41534



 



 


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11277
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید