parcham جهش تولید با مشارکت مردم
  • 1402/02/06 - 08:33
  • - تعداد بازدید: 6
  • - زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

یازدهمین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه برگزار شد

یازدهمین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه با محوریت بررسی مصوبات کمیته درمان با حضور تعدادی از معاونان، مدیران و مسئولان مرتبط برگزار شد.

 



به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه به ضرورت گسترش آموزش‌های محیطی در راستای ترویج زایمان طبیعی و زایمان بی درد سخن گفت و افزود: با گسترش آموزش ها و ورود بهورزان به این عرصه می توان به نتایج اثربخشی دست یافت.





دکتر محمدرضا اکبری به فرصت‌های موجود برای پیشگیری از سقط جنین در استان نیز اشاره و اعلام کرد: نقاط حساسی مانند آزمایشگاه‌ها وجود دارند که می‌توانند در شناسایی به موقع مادران باردار متقاضی سقط جنین اقدام و مادران را به کارشناسان و مراکز دارای صلاحیت ارجاع کنند تا مداخلات به موقع انجام شود.





وی از تهیه منشور حقوق مادران نیز خبر داد و افزود: این اقدام در حال انجام است.





سرپرست اداره مامایی نیز در این جلسه از ادامه پرداخت وام ناباوری در سال جدید خبر و ادامه داد: متقاضیان به بانک عامل ارسال شده و اند مکاتبات با بانک برای پرداخت انجام شده است.





زهره مویدی، از اجرای تعرفه گذاری مامایی نیز خبر داد و گفت: این اقدام مشوقی برای ماماها در امر فرزندآوری و ترویج زایمان طبیعی و بی درد است و در این دستورالعمل ابلاغی وزارت خانه امتیازهایی برای هر کدام از زایمان ها در نظر گرفته شده است.





بنابراین گزارش در این جلسه اعضا درباره برنامه‌های ابلاغی هفته ملی جمعیت، وضعیت بیمه شدگان سلامت، اجرای طرح های خانواده محور، مشکلات پرستاران در نبود مهدکودک در بیمارستان‌ها، برنامه دوره تربیت مربی تبیین فرزندآوری مطالبی را مطرح و گفت و گو کردند.


  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 11938
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید